24. november 2017. Emília. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

5 výživových rád na nezaplatenie

SITA SITA SITA  22.11.2016 22.11.2016  
 

Bratislava 21. novembra 2016 – Zdravý životný štýl je jedno z najskloňovanejších slovných spojení našej doby. Jeho neoddeliteľnou súčasťou je i náš jedálny lístok.
Mnoho ľudí dokonca verí, že to čo jedia, vypovedá o tom, kto sú. Vieme však určite, že nezdravé stravovanie úzko súvisí s výskytom mnohých civilizačných chorôb, ale aj s tým, ako sa vo vlastnom tele cítime. Zaujíma vás, ako ste na tom so zdravím a stravovaním? Vyplňte si test na Index-zdravia.sk a urobte prvý krok k zlepšeniu. Tým ďalším môže byť 5 tipov, ktorými sa necháte inšpirovať. Prospejú vášmu žalúdku, telu i nálade. Možno budete prekvapení, čo všetko sa skrýva v zdanlivo všedných potravinách.

Oslaďte si zdravo

Asi nie je prekvapením, že nadmerný príjem bieleho cukru ľudskému zdraviu neprospieva. Nadmieru zaťažuje organizmus a jeho prílišná konzumácia sa spája s väčšinou civilizačných chorôb. Napriek tomu mnohí z nás sladké milujú, alebo sú na ňom dokonca závislí. Nebojte sa, sladkých radostí sa vzdať nemusíte. Našťastie existuje dosť možností ako biely cukor čiastočne nahradiť. Siahnite po mede, zamilujete si ho. Oslaďte si trstinovým cukrom, obsahuje zdraviu prospešnú melasu a občas napríklad stéviu. Nezabudnite na ovocie, dodá vitamíny i sladkosť.

Dajte si za hrsť orechov

Začleňte do svojho jedálnička orechy. Denne si doprajte napríklad aj za hrsť. Zdraviu prospievajú a dokonca zamedzujú vzniku rôznych metabolických chorôb. Hoci majú pomerne vysoký obsah tukov, nie je čoho sa obávať, ide o tuky zdraviu prospešné. Orechy je najlepšie jesť v surovom, prírodnom stave, aby sa neznižovala účinnosť aktívnych zložiek. A pozor, nie je orech ako orech, každý je niečím špecifický. Napríklad vlašské orechy sú pre nízky obsah sodíka vhodné pre osoby s ochorením obličiek. Pistácie pomáhajú pri reumatizme. Lieskové oriešky nemajú takmer žiadne sacharidy a sú vhodným doplnkom stravy diabetikov, bohužiaľ sa ale radia medzi časté potravinové alergény.

Doprajte si mocný cesnak

Nielen vôňa cesnaku je mocná, ale aj jeho účinky. Dokáže krásne nahradiť soľ, vaše pokrmy okorení a telu prospeje vďaka jeho prospešným vlastnostiam, ktoré sú známe po stáročia. Je prirodzeným antioxidantom, obsahuje prírodné antibiotické zložky a pôsobí pozitívne nielen pri chrípke, ale aj pri bakteriálnych infekciách dýchacích ciest. Je bohatý na jód a pomáha potláčať stres a depresie. Údajne mal svoje využitie aj v antike, a to pre zvyšovanie libida a potencie. Najúčinnejší je v surovej podobe, bez tepelných úprav. Nie každý ale jeho silnú a špecifickú arómu znesie, navyše môže pôsobiť dráždivo na žlčník. Riešenie sa ponúka napríklad vo forme tabliet alebo kapsúl ako sú doplnky stravy s koncentrovanými extraktmi cesnaku, pri zachovaní všetkých špecifických vlastností.

Objavte cícer

Objavte cícer a začleňte do svojho jedálneho lístka aj iné strukoviny. Bude vyvážený a bohatý. Cícer je tzv. rímsky hrach a rovnako tak ako ostatné strukoviny je výborným zdrojom rastlinných bielkovín. Tento typ bielkovín je pre telo dokonca stráviteľnejší ako bielkoviny živočíšne (mäso, mlieko, vajcia). Cícer má navyše výhodu, že obsahuje dvakrát viac vápnika ako hrach alebo napríklad ovsené vločky. Navyše v ňom nenájdeme lepok, čo ocenia celiatici. Pôsobí ako prevencia proti civilizačným chorobám ako sú kardiovaskulárne ochorenia, obezita či dokonca rakovina. Pripravte si z tejto strukoviny toľko obľúbený humus alebo ním obohaťte váš obľúbený šalát.

Odmeňte seba i zdravie čokoládou

Kedysi bývala čokoláda liekom, dnes je radosťou, s ktorou môžeme pohladiť dušu i telo, a to doslova. Je len potrebné siahnuť po tej skutočne kvalitnej. Taká čokoláda obsahuje množstvo výživných a zdravých látok. Znižuje riziko ochorenia srdca a tiež mŕtvice! Svoju úlohu zohráva aj pri tvorbe serotonínu, ktorý znižuje úzkosť a má rovnaký vplyv na mozog ako napríklad láska. Možno preto čokoládu toľko milujeme. Pamätajte si ale, že je reč o kvalitných čokoládach, teda s 70% a vyšším obsahom kakaa, nie o presladených cukrovinkách zo supermarketu.

Krok po kroku za zdravým životným štýlom

Odštartujte svoj zdravý životný štýl práve teraz. Stačí kliknúť na Index-zdravia.sk a vyplniť krátky dotazník, ktorý sa skladá z niekoľkých okruhov. Výsledky napovedia, v akej forme sa vaše telo nachádza. Dozviete sa nielen to, čo vášmu telu v jedálničku chýba a čo naopak prebýva. Index zdravia prezradí, či si dostatočne doprajete pohyb, ako sa zbaviť zlozvykov, ako čeliť stresu a ako napraviť prípadné ostatné nedostatky. Po vyplnení testu sa stačí zadarmo zaregistrovať a na základe výsledkov z predošlého dotazníka obdržíte osobný 4- týždňový plán zdravého života. Myslite na seba a svoje zdravie, začnite na ňom pracovať hneď teraz.

Viac na: Index-zdravia.sk

Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

Zdroj a foto: SITA

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow