21. november 2017. Elvíra. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Proti zimnej únave a ochoreniam existuje SMART riešenie

SITA SITA SITA  8.12.2016 8.12.2016  
 

Aj keď sa nám v zimných mesiacoch nežiada jesť toľko ovocia a zeleniny ako v lete, naše telo ho o to viac potrebuje. Ak nechceme podľahnúť únave či apatii, môžeme vyskúšať jednoduché riešenie.
Chutné 100% ovocné a zeleninové džúsy a pyré sú v obchodoch dostupné celoročne. Ak máme chuť na určitý druh zeleniny alebo ovocia, nemusíme premýšľať, či je na to správne ročné obdobie. Ako to už často býva, chuť máme práve na to ovocie a zeleninu, ktoré sa v danom období vyskytuje zriedkavo. Ak sa rozhodneme pre pohár 100% džúsu alebo pyré, môžeme si byť istí, že obsahujú všetky živiny a vitamíny z ovocia alebo zeleniny, z ktorej boli vyrobené. A práve tie sú dôležité pre naše zdravie.
"Podľa platnej právnej úpravy EÚ, 100% džúsy obsahujú 100% ovocia a zeleniny, z ktorých sú vyrobené buď priamo odšťavením alebo z koncentrátu. Pridávanie konzervantov, farbív alebo príchutí, ktoré ovocie a zelenina neobsahujú, je zakázané. Navyše sa do ovocných alebo rajčinových džúsov nemôže pridávať cukor ani sladidlá," vysvetľuje MUDr. Alžbeta Béderová, CSc. z Regionálneho úradu verejného zdravotníctva v Bratislave, odborník kampane "Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme".
WHO odporúča skonzumovať minimálne 400g ovocia alebo zeleniny denne. Podľa odborníkov môže byť jedna porcia ovocia a zeleniny nahradená pohárom 100% džúsu alebo pyré. Porciou pritom rozumieme 200ml džúsu alebo 100g balenie pyré. Takýmto spôsobom môžeme bojovať s jesenným a zimným nedostatkom vitamínu C, B vitamínmi alebo magnéziom1.
Počas zimného obdobia si musíme náš imunitný systém posilňovať. Na to je ideálny vitamín C, ktorý nám chráni aj nervový systém. Náš organizmus však nie je schopný si vitamín C nahromadiť. O to dôležitejší je jeho pravidelný prísun. Vitamín C môžeme nájsť v citrusoch ako je pomaranč alebo grapefruit a pohár takéhoto džúsu pokrýva potrebnú dennú dávku. Významným zdrojom vitamínu C je medzi zeleninovými džúsmi napríklad rajčinový džús.
Fungovanie imunitného systému podporuje rovnako aj kyselina listová. Potrebný prísun vitamínu B9 nám môže zabezpečiť napríklad džús z červenej repy, v menšom množstve sa nachádza aj v pomarančovom džúse. Mrkvový džús a pyré obsahujú vitamín A, ktorý je prirodzený antioxidant. Významnú rolu zohráva v boji proti infekciám. Až tretinu potrebnej dennej dávky tohto vitamínu môžeme nájsť v 100g balení jablkovo-mrkvového pyré.
Pravidelná konzumácia 100% ovocných a zeleninových džúsov a pyré predstavuje jednoduchú cestu, ako zabezpečiť prísun vitamínov a mikroelementov nevyhnutných pre správne fungovanie nášho organizmu. Žiaľ, nie každé ovocie alebo zelenina je pre nás dostupná počas celého roka, a práve tento nedostatok môžu nahrádzať 100% džúsy a pyré. V súčasnosti je ich balenie veľmi praktické, a vďaka tomu môžu byť súčasťou našich raňajok v práci alebo v škole.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

Zdroj a foto: SITA

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow