24. november 2017. Emília. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Slováci vypijú za rok litre nealkoholických nápojov

SITA SITA SITA  5.12.2016 5.12.2016  
 

Slováci vypili v minulom roku viac nealkoholických nápojov než v roku 2014. Za nárastom spotreby nealkoholických nápojov vidia zainteresovaní najmä horúce letné počasie či zvýšený záujem o zdravý životný štýl spojený s aktívnym pohybom. V letných mesiacoch vládnu rebríčku minerálne a pramenité vody a počas Vianoc preberajú vedenie sladené nápoje.BRATISLAVA 5. decembra (WebNoviny.sk) - Minulý rok bol z pohľadu spotreby nealkoholických nápojov najsilnejší za posledné tri roky. Vyplýva to z údajov prieskumu Asociácie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku. Kým v roku 2014 priemerný Slovák vypil 185 litrov nealkoholických nápojov, v uplynulom roku sa ich vypilo o 7,4 litra na osobu viac.
"Minulý rok rástla spotreba nápojov vo všetkých kategóriách. Slováci najviac konzumovali minerálne a pramenité vody, ktorých spotreba sa pohybovala na úrovni 80 litrov na osobu, čo predstavuje nárast o 16 % v porovnaní s rokom 2014," uviedla výkonná riaditeľka Asociácie Lucia Morvai.
Rok 2015 bol priaznivý aj pre výrobcov sýtených nápojov, ich spotreba na domácom trhu vzrástla v porovnaní s rokom 2014 o 3,5 %. Kolové nápoje, ktoré podľa údajov agentúry Nielsen tvoria 60% z celého objemu sýtených nápojov, zaznamenali minulý rok nárast o 4,3 %. Ich spotreba je výrazne ovplyvnená sezónnym trendom.
"Najvyššiu predajnosť kolových nápojov zaznamenávame tradične v období Vianoc. Ľudia v chladnom zimnom období vyhľadávajú výraznejšiu chuť nápojov. Silným obdobím je ale aj Veľká noc a leto," uviedol brand manažér značky Pepsi pre SR a ČR Michal Šlechta. O tom, že Slováci si počas Vianoc radi pochutnávajú na sýtených nápojoch svedčí fakt, že v decembri minulého roka spotrebovali takmer 230 tis. hektolitrov, čo predstavuje viac ako štyri litre sladených nápojov na osobu.
Jedným z hlavných dôvodov, prečo sa počas sviatočného obdobia konzumuje viac sladených nápojov, je aj aktivita zo strany obchodných reťazcov. Najmä počas Vianoc uplatňujú pri predajoch rôzne zľavy a promočné akcie. Podľa prieskumu spoločnosti GFK pre spoločnosť INCOMA Slovakia Slováci čoraz viac nakupujú tovar v zľave. Od roku 2012 stúpol počet nákupov tovaru v akcii z 32,9 percent na 37,1 percent.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

Zdroj a foto: SITA

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow