23. jún 2017. Sidónia. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Automobilka BMW predstavila hybridné SUV

NextFuture NextFuture NextFuture  6.5.2015 6.5.2015  

Prejavom väčšej zodpovednosti automobiliek za životné prostredie a taktiež odrazom neustále napredujúcich technológií sú ekologickejšie hybridné vozidlá, v ktorých spaľovací motor dopĺňa elektromotor. Na tento trh vstupuje aj nemecká automobilka BMW. Tá sa rozhodla rozšíriť ponuku vozidiel SUV o hybridný model BMW X5 xDrive40e.

 

Spaľovací motor v tomto aute dopĺňa elektromotor, ktorý sa dá variabilne využiť. Ide o lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor s kapacitou 9 kilowatthodín. Srdcom hybridnej sústavy je štvorvalcový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo. Celá sústava má výkon 230 kilowattov, teda 313 konských síl a krútiaci moment 450 newtonmetrov (Nm). Je jasné, že táto verzia je ekologickejšia. Z pohľadu spotreby pohonných hmôt je tento automobil skutočne efektívnejší, než modely vybavené iba spaľovacím motorom. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu na úrovni 3,3 až 3,4 litra na sto kilometrov. Spotreba elektrickej energie dosahuje od 15,3 do 15,4 kilowatthodiny na sto kilometrov. Celá sústava dosahuje emisie CO2 na úrovni 77 až 78 gramov na kilometer.

Vozidlo je vybavené osemstupňovou prevodovkou Steptronic. Z nuly na sto sa dostane tento automobil za 6,8 sekundy. V štandardnom režime toto BMW dosahuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť na 210 km/h.

Hybridné BMW môže fungovať v zásade v troch režimoch jazdy. Režim AUTO eDrive je nastavenie,  ktoré umožňuje najefektívnejšie možné využitie elektromotora a aj spaľovacieho pohonného agregátu. Systém pohonu sa určuje automaticky.

Do úvahy prichádza aj jazda čisto na elektrický pohon v rámci režimu MAX eDrive. Pri úplne nabitej batérii je schopný tento automobil prejsť podľa výrobcu 31 km. Maximálna rýchlosť je v takom prípade obmedzená na 120 km/h. Tretím jazdným režimom je SAVE Battery. Tento režim umožňuje šetrenie batérie tým, že sa počas jazdy nebude vybíjať a udrží si hladinu energie, prípadne sa môže aj dobíjať. Týmto spôsobom sa elektrická energia batérie môže ušetriť na neskoršiu jazdu. V rámci každého z režimov je možné zvoliť jazdu v nastavení COMFORT, SPORT a ECO PRO.

Navigačný systém Professional je vybavený systémom, ktorý sa stará o palivovú stratégiu vozidla počas jazdy. Berie do úvahy profil zvolenej trasy, situáciu na ceste a taktiež zvolený jazdný režim, aby sa energia akumulátora využila čo najefektívnejšie.

V porovnaní so štandardným modelom má ten hybridný menší batožinový priestor. Akumulátor je totiž umiestnený pod podlahou batožinového priestoru. Ten teda dosahuje objem 500 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa kapacita úložného priestoru zvyšuje na 1 720 litrov. Podľa výrobcu je batéria v tomto priestore dobre chránená aj v prípade dopravnej nehody.

Akumulátor modelu X5 xDrive40e je možné nabíjať pripojením do štandardnej zásuvky. Druhou možnosťou je použitie BMW i Wallbox, ktorý je súčasťou konceptu BMW 360° ELECTRIC. Podľa výrobcu je takéto dobíjanie „mimoriadne rýchle“. Akumulátor je taktiež možné doplniť na verejných dobíjacích staniciach. 

Zdroj a foto: TS BMW

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow