11. december 2017. Hilda. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Automobilka Ferrari v Ženeve predstavila GTC4Lusso

NextFuture NextFuture NextFuture  31.5.2016 31.5.2016  

Štvormiestne s pohonom na všetky štyri. To je Ferrari GTC4Lusso. Ide o facelift, modelu FF, ktorý automobilka z Maranella predstavila na autosalóne v Ženeve. Automobilka Ferrari ani tentokrát nezostala svojej povesti nič dlžná.

 

Ferrari je pre mnohých synonymom rýchlej jazdy a k tejto tradícii sa prihlásil aj model GTC4Lusso.  Pod kapotou má motor V12 s objemom 6,3 litra. Maximálny výkon je 507 kilowattov pri 8 000 otáčkach za minútu. Tento motor teda ponúka 680 konských síl. Maximálny krútiaci moment je  697 Newtonmetrov pri 5 750 otáčkach za minútu. Až 80 % maximálnej hodnoty motor ponúka už pri 1 750 otáčkach za minútu.

Nové Ferrari zrýchli z nuly na sto za 3,4 sekundy, z pokoja na dvestovku sa dostane za 10,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je vo výške 335 km/h. To sú impozantné čísla, rovnako neskromná je aj spotreba. Výrobca udáva, že motor si vyžiada 15 litrov na 100 km.

Suchá hmotnosť tohto auta je 1 790 kg. Karoséria typu grand tourer je dlhá 4 922 mm, široká 1 980 mm a výška auta je 1 383 mm. Rázvor kolies je 2 990 mm. Rozchod predných kolies je na úrovni 1 674 mm a zadná náprava má rozchod 1 668 mm. Nevé Ferrari je vybavené aj natáčaním zadných kolies. Umožňuje to systém riadenia 4RM-S. Každé z kolies je teda poháňané vlastným pohonom a má schopnosť natáčať sa.  Nové Ferrari má sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Facelift vynovenému modelu priniesol širšiu mriežku predného chladiča. V zadnej časti je znížená strecha. Výrobca však upozorňuje, karosériu navrhol tak, že okolo zadných sedadiel je pre cestujúcich dostatok priestoru. Rovnako upozorňuje, že zákazníci majú k dispozícii dostatočný batožinový priestor. Ten má objem 450 litrov. Nové sú aj bočné línie, taktiež aj predné a zadné svetlá. Výrazným prvkom zadnej časti auta je mohutný difúzor.

Súčasťou doplnkovej výbavy je napríklad úprava karosérie, ktorá znižuje výmenu tepla medzi interiérom a exteriérom. Ide o panoramatickú strechu, ktorá umožňuje udržiavať želanú teplotu v kabíne. V prípade, že je teplota v okolí výrazne vyššia ako v kabíne. povrch strechy odráža slnečné lúče a prostredie v interiéri udržuje chladnejšie. Naopak, ak je teplota okolia výrazne nižšia, strecha znižuje straty tepla do okolia a tým udržiava vo vnútri vyššiu teplotu. Panoramatická strecha teda znižuje nároky na prácu klimatizácie a zároveň robí zážitok z jazdy intenzívnejší.

Automobilka Ferrari považuje interiér modelu GTC4Lusso za „športový luxus“. Dizajnéri rozdelili priestor kabíny na oddelenú zónu vodiča a spolujazdca. Výrazný predel tvorí stredový panel, ktorý je pre oboch ľudí spoločný a nájdu na ňom rôzne ovládacie prvky. Tento panel výrobca označuje aj za most medzi osobami vpredu a na zadných sedadlách. Dominantnú pozíciu na prístrojovej doske má dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením, ktorá má veľkosť 10,25 palca. Súčasťou doplnkovej výbavy je obrazovka určená pasažierom, ktorej veľkosť je 8,8 palca. V porovnaní s modelom FF majú osoby v interiéri vyšší akustický komfort, keďže kabína je lepšie odhlučnená.

Zdroj: TS Ferrari

Foto: Ferrari

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow