21. august 2017. Jana. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Budovanie dôvery – výzva a príležitosť!

Jim Heidema Jim Heidema Jim Heidema  5.8.2014 5.8.2014  

Každý z nás čelí vo svojom živote zmenám, ktoré majú rôzne podoby. Ako podnikateľ si myslím, že najobťažnejšie čelíme zmenám vtedy, ak sa zmení naše podnikateľské prostredie, ale my sami sa zmeniť odmietame. Postavme sa k tomu ako k výzve a príležitosti.

 

Vzhľadom na to, koľko sa vo svete deje obchodných podvodov a aká nesmierna chamtivosť je viditeľná u tých najbohatších a „vyvolených“, ľudia sa stávajú skeptickými a nedôverčivými voči každému, kto pracuje v odvetví finančných služieb. Tí z nás, ktorí pracujú v tomto odvetví (finančných služieb), majú za úlohu vybudovať si dôveru svojich zákazníkov ešte pred tým, ako sa začne samotný predajný proces. Pričom prihliadať treba aj na to, že váš zákazník je z roka na rok lepšie informovaný. Zásluhou internetu si môže veľmi ľahko nájsť potrebné informácie o vašej práci, odbore, v ktorom pracujete, o vašej spoločnosti a dokonca aj o vás samotných. Zákazník má väčšiu možnosť porovnať vás s vašimi konkurentmi. Výsledkom toho je, že od vás očakáva omnoho viac.

Vzniká tu teda rozpor medzi veľmi nízkou úrovňou dôvery a na druhej strane vyšším očakávaním na služby a servis, ktorý poskytnete. Vaši klienti vám chcú dôverovať, ale očakávajú viac. Ako teda vybudovať most medzi týmito dvoma protikladmi? Ako vyplniť medzeru?

Ponúkam vám niekoľko možností, ktoré by mohli pomôcť preklenúť túto priepasť:

Pochopte, že nie je vašou úlohou obhajovať iné spoločnosti, alebo jednotlivcov, ktorí robia svoju prácu nekvalitne a vyvádzajú hlúposti.

Vy sa správate inak. Máte iné spôsoby a servis, ktorý ponúkate klientovi, je lepší. Uistite sa však, že vaše správanie je naozaj profesionálne. Priznajte zákazníkovi, že jeden z vašich prvoradých cieľov je získať si jeho dôveru. Ak súhlasíte s tým, čo hovorím, choďte za svojím klientom a preberte to s ním.

Ak chcete, aby bolo vaše správanie posudzované kladne a vzbudzovalo dôveru, tu je prvý zo štyroch elementárnych pilierov, na ktorých sa dá vybudovať dôvera.

Prosím

Hovorte často „prosím“, ako napríklad: prosím, zavolajte mi; prosím, počúvajte ma; prosím, poskytli by ste mi takúto informáciu?; stretli by ste sa so mnou, prosím?; budete, prosím, nakupovať odo mňa?; odporúčate ma ďalej, prosím...?

Ďakujem

Hovorte často „ďakujem“. Ďakujeme vám za zavolanie; ďakujem vám, že ste si ma vypočuli; ďakujem vám, že ste mi poskytli potrebné informácie; ďakujem, že ste si našli čas sa so mnou stretnúť;  ďakujem vám, že ste si kúpili produkt odo mňa a ďakujem vám za to, že mi dávate kladné odporúčania.

Buďte presný. Nemeškajte!

Nikdy nemeškajte na dohodnuté stretnutia! Ak meškáte, je to akoby ste tým svojim klientom hovorili, že nie sú dôležití.

Dodržujte svoje sľuby!

Ak sľúbite, že niečo urobíte, urobte to! Ak sľúbite, že zavoláte späť, zavolajte späť. Ak sľúbite, že klientovi poskytnete, alebo zistíte ešte nejakú doplňujúcu informáciu, urobte tak!

Kľúč pri budovaní dôvery je vo vašom správaní. Hovorte prosím a ďakujem, nemeškajte a dodržujte svoje sľuby. Pre klienta to predstavuje veľkú pridanú hodnotu a veľa mu to napovie o vás, vašich hodnotách, správaní a o tom, či vám môže dôverovať.

Zdvorilosť nie je úplne bežná, a ak ju zákazníkovi ponúknete, určite ju prijme kladne.

Ak teda chcete efektívne vyplniť medzeru medzi zákazníckou dôverou a očakávaním, stotožnite sa s týmito štyrmi jednoduchými návykmi. To je to, čo vás môže odlíšiť od konkurencie.

Ak však aj naďalej neuskutočníte nijakú zmenu, ale napriek tomu čakáte lepší výsledok, potom by sa vaše očakávania dali definovať ako šialenstvo.

Aj nedostatok dôvery zo strany klienta môžete prijať ako výzvu a príležitosť.

Je to na vás!

Foto: Archív autora, Shutterstock

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow