22. august 2017. Tichomír. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Christoph Kreamer: Ak nevera, tak diskrétne

NextFuture NextFuture NextFuture  30.7.2014 30.7.2014  

Nevera sa stala v súčasnej spoločnosti takou bežnou, že sa konanie „neverníkov“ považuje priam za prirodzené. Kolektívna vina je predsa znesiteľnejšia. Podvedené manželky alebo manželia by však pravdepodobne tak benevolentní k tejto problematike neboli. Preto mnoho žien a mužov, ktorí sú nespokojní so svojím manželským životom, vyhľadáva neveru na stránkach internetovej zoznamky pre zadaných Ashley Madison. Anonymne a diskrétne táto zoznamka poskytuje 27 miliónom členov v štyridsiatich krajinách sveta to, čo im v živote chýba pod heslom: „Život je krátky. Majte milostný pomer.“ Morálne? Nemorálne? Tento boj s vlastným svedomím teraz môžu zviesť už aj Slováci, keďže Ashley Madison je čerstvo už aj na našom trhu. Ku kontroverznej téme nevery sa pre Next Future vyjadril globálny hovorca spoločnosti Ashley Madison Christoph Kreamer.

Ako vnímate rozdiely v správaní a požiadavkách vašich klientov v rôznych krajinách? Ako je vnímaná nevera v rôznych kultúrach?

Sme veľmi úspešní v krajinách, ktoré sú viac konzervatívne. Aj preto verím, že budeme mať úspech aj na slovenskom trhu. V krajinách, kde je viac spoločenských noriem a pravidiel, chcú ľudia ochutnať zakázané ovocie. Sme úspešní v katolíckych krajinách ako Taliansko, Španielsko či Írsko. Nedávno sme robili štúdiu o náboženstve a vernosti a zistili sme, že katolíci radi skúšajú v milostnom živote nové veci. Uznávaný sexuológ a sociológ vysvetlil väčšiu sexuálnu otvorenosť katolíkov tým, že majú možnosť na druhý deň sa vyspovedať a požiadať o odpustenie.

Pri našej expanzii do Ázie sme zistili, že napríklad v Japonsku majú ľudia úplne iný prístup k nevere ako v iných krajinách. Nevera tam nie je a priori nemorálna. Ide len o to, že akékoľvek správanie nesmie viesť k tomu, že by človek na verejnosti stratil svoju tvár. Muži mali po stáročia možnosť byť neverní prostredníctvom gejší, masážnych salónov a podobne. Pre ženy to však bolo vždy veľmi ťažké. Aj preto nás japonské ženy prijali s otvorenou náručou. Konečne majú platformu, vďaka ktorej môžu rovnako ako muži vyhľadať prípadnú neveru anonymne a diskrétne. Výsledkom je, že sme v Japonsku dosiahli rekord. Spolu pôsobíme v 40 krajinách, z toho máme 6 krajín s viac ako miliónom členov. Japonsko dosiahlo milión členov najrýchlejšie zo všetkých. Za 8,5 mesiaca.

Ako by ste charakterizovali rozdiely medzi motívmi a profilom žien a mužov vyhľadávajúcich služby zoznamky?

Globálne máme mierne viac mužov, ale za posledné tri roky došlo k situácii, že u žien máme dvojnásobný rast než u mužov. Vo veku 18 až 35 rokov máme mužov a ženy vyvážených. Pripisujeme to tomu, že ženy sa stávajú viac finančne nezávislé a postavenie ženy v spoločnosti sa posilnilo. Všeobecne môžu o svojom živote viac rozhodovať a keď ich partner neuspokojuje, bez problémov môžu hľadať šťastie inde.

Typický profil ženy využívajúcej naše služby je medzi 34 – 36 rokov. 75 % je vydatých, 25 % slobodných žien. Medzi slobodnými ženami máme tri samostatné kategórie. Prvou sú slobodné matky. Ich prioritou je dieťa a v momentálnej situácii nechcú deťom predstavovať nového otca. Chcú ostať nezávislé, mať možnosť stráviť čas s mužom, ale nechcú manžela a stabilný vzťah.

Druhou skupinou sú karieristky. Hľadajú životnú náplň vo svojej práci, nechcú, aby ich vzťah obmedzoval v nových možnostiach na kariérny postup.

Za najfascinujúcejšiu považujem tretiu skupinu – profesionálne milenky. Nechcú stabilný vzťah, pretože sa nechcú prispôsobiť dennej rutine ako pranie špinavej bielizne, platenie účtov, upratovanie a podobne. Chcú len to „pozlátko“, len to pekné. Vyhľadávajú romantiku, chcú navštevovať dobré reštaurácie, tešiť sa z prekvapení ako napríklad víkend v Paríži. Muži majú tendenciu míňať na svoju milenku trojnásobok toho, čo na svoju manželku. Tieto ženy sú teda spokojné a naplnené. Nemajú ani záujem byť oficiálnou manželkou alebo priateľkou. Chcú byť „tou druhou“ s tým, že majú všetky pozitíva bez negatív dlhodobého vzťahu.

Dôvodom, prečo ženy hľadajú neveru, je nedostatok pozornosti od ich partnera. 33 % deklaruje, že necíti od svojho manžela náklonnosť, lásku a psychickú podporu. Ide teda najmä o emocionálne dôvody. 21 % členiek cíti nedostatky v milostnom živote. U našich členov – mužov je priemerný vek 38 – 40 rokov. 88 – 90 % členov je ženatých. Percento slobodných mužov je veľmi nízke. Dôvody, pre ktoré vyhľadávajú neveru, sú podobné ako u žien, ale ich priority sú otočené. 37 % nemá doma uspokojivý milostný život. 18 % tvrdí, že im chýba intimita a pozornosť.

„V krajinách kde je viac spoločenských noriem a pravidiel chcú ľudia ochutnať zakázané ovocie.“

Aké sú medzi členmi najčastejšie ženské a mužské profesie?

Čo sa týka žien, najviac máme zastúpené ženy v domácnosti. Je to dané tým, že ekonomický profil našich členov je stredná a vyššia trieda, takže ide o ženy mužov, ktorí sú zaneprázdnení a nezostáva im čas venovať sa manželkám adekvátne tomu ako si zaslúžia. Ďalšou profesiou sú učiteľky a profesorky a tretiu, najpočetnejšiu skupinu, tvoria manažérky a riaditeľky. Táto tretia skupina je segment, ktorý rastie najrýchlejšie. Súvisí to s tým, že tieto ženy majú moc a bez okolkov si berú svoje právo byť uspokojené na sto percent.  Ak ich teda partner neuspokojuje, hľadajú iného. U mužov sú na prvom mieste podnikatelia, potom marketingoví pracovníci a na treťom mieste sú bankári, finanční agenti a makléri, čiže ľudia pracujúci vo finančnom sektore.

Mali ste nejakú negatívnu skúsenosť s nahnevanou manželkou či manželom? Alebo dokonca problémy v podobe protestov či žalôb?

Za 12 rokov pôsobenia sme sa s takýmto problémom nestretli. Podporuje to naše tvrdenie, že je možné mať bezpečný a diskrétny milostný pomer. V súčasnosti sa však súdime, keďže po našej expanzii do Južnej Kórei sme museli stránku zrušiť aj napriek tomu, že behom dvoch týždňov sme mali 50 000 členov. V tejto krajine je totiž nevera protizákonná. Najradikálnejší prístup sme zažili v Singapure, kde nás hneď na začiatku odmietli.

„Postavenie ženy v spoločnosti sa posilnilo. Ak ju partner neuspokojuje, bez problémov môže hľadať šťastie inde.“

Ide iste o dobre vymyslený podnikateľský projekt. Nevera však svojím spôsobom deštruuje spoločnosť a spôsobila už nejednu menšiu či väčšiu bolesť. Aký je váš postoj k nevere ako človeka, ktorý je sám v dlhoročnom vzťahu?

Často sa o nás hovorí, že propagujeme neveru a sme skazou západnej spoločnosti, ale realita je, že my sme neveru nevymysleli. Nevera existuje odkedy existuje koncept monogamného vzťahu. Je biologicky aj sociologicky dokázané, že nie je prirodzené byť v monogamnom vzťahu a je prirodzené podvádzať. Pre ženy aj mužov. Je to potvrdené aj výškou rozvodovosti. Ja v noci spávam pokojne, pretože viem, že neexistuje reklama, ktorá by kohokoľvek presvedčila, aby bol neverný, ak je so svojím vzťahom spokojný. V súčasnosti ľudia bežne hľadajú neveru vo svojich najbližších spoločenských vzťahoch či pracovných kruhoch, kde je veľké riziko odhalenia, ktoré je vždy veľmi bolestné. Cieľom Ashley Madison je, aby sa ľudia vyhli traume z odhalenia tým, že vytvoríme bezpečné, diskrétne a anonymné prostredie. Členovia sa sami vyjadrujú, že po tom, čo úspešne využili naše služby, sa ich sexuálny život vylepšil a v konečnom dôsledku sú so svojím životom spokojnejší. Napokon, 27 miliónov používateľov hovorí jasnou rečou. Často sú tí, ktorí sú v odpore proti nám najhlasnejší, jednými z prvých, ktorí sa stanú členmi našej zoznamky.

Ako je členom zoznamky zabezpečená diskrétnosť?

Nepýtame sa našich používateľov na meno, adresu, ani telefónne číslo. Jediné, čo potrebujete, aby ste sa prihlásili do Ashley Madison, je vložiť e-mail. Odporúčame, aby ste nepoužívali pracovný e-mail, ani svoj bežný e-mail, aj keď to stále mnohí robia. Je mnoho možností vytvorenia bezplatných e-mailových účtov. Vytvorte si samostatný e-mailový účet na tento účel. Používajte heslo, ktoré nepoužívate na nič iné a sedliacky rozum. Odporúčame, aby ste vo svojom profile vyplnili čo najväčšie množstvo informácií, aby ten, kto vyhľadáva, mal lepší prehľad o tom, kto ste. Je tiež vhodné vyhnúť sa profilovej fotke, ktorú používate na sociálnych sieťach. Na obrázku môžete mať napríklad masku, alebo máte možnosť využiť zamknutú fotogalériu. Navyše máme asi 180 zamestnancov, z ktorých tretina sú zamestnanci IT, ktorých každodennou prácou je udržiavať štandard a vylepšovať bezpečnosť.

Foto: Ashley Madison

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow