11. december 2017. Hilda. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Dizajn trofejí pre víťazov Tour de France nesie opäť slovenský rukopis

NextFuture NextFuture NextFuture  2.8.2016 2.8.2016  

Tour de France je vyvrcholením cyklistickej sezóny. ŠKODA je tento rok už po trinástykrát oficiálnym partnerom aj automobilom pravdepodobne najťažších cyklistických pretekov na svete. Spoluautorom dizajnu trofejí, ktoré 24. júla v Paríži prevezmú víťazi tohtoročnej Tour, je slovenský dizajnér značky ŠKODA Peter Olah. Trofeje sú majstrovskými dielami českého sklárstva. Pri ich tvorbe sa nechali dizajnéri ŠKODA AUTO inšpirovať tvarom pneumatiky bicykla. Je to reminiscencia na bicykel, ktorým pred 121 rokmi začala história automobilky.

 

Celkovo 21 etáp Tour de France, ktoré vedú celým Francúzskom, je dlhých 3 519 kilometrov a prekonávajú 28 stúpaní. Víťazi budú vyhlásení 24. júla na Champs-Élysées.

Okrem celkového víťaza v žltom drese si poctu pred miliónmi fanúšikov vychutná ajnajlepší jazdec bodovacej súťaže v zelenom drese, najúspešnejší mladý profesionál v bielom a najlepší vrchár v bodkovanom drese. Odovzdávania cien sa zúčastní predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier.

Exkluzívne trofeje boli vyrobené boli renomovanou sklársku firmou LASVIT. Trofeje, vysoké 60 centimetrov a vážiace štyri kilogramy, nadchnú emocionálnymi tvarmi, umne odvodenými od tvarov bicykla. Dizajnéri sa tým odvolávajú na počiatky automobilky ŠKODA. Jedným z nich je aj slovenský dizajnér značky ŠKODA Peter Olah, ktorý je spoluautorom úspešného návrhu. V roku 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement v sídle značky - Mladej Boleslavi - manufaktúru na výrobu bicyklov. Už o desať rokov neskôr vyšiel z výrobných hál prvý automobil mladej firmy - typ Voiturette A.

Rovnako ako v roku 2015 je trofej pre nositeľa zeleného dresu vyrobená zo zeleného skla, keďže ŠKODA AUTO je v tomto ročníku Tour de France opäť partnerom zeleného dresu. Okrem toho je automobilka už po trinástykrát oficiálnym partnerom a dodávateľom oficiálneho automobilu Tour de France.

Odovzdanie trofejí tohtoročným víťazom bude vyvrcholením širokého spektra aktivít značky ŠKODA v rámci Tour de France. Jedným z vrcholov je tiež nová ŠKODA SUPERB, ktorá opäť ide na čele pelotónu ako riaditeľský automobil. O pôsobivú prezentáciu značky na pretekoch okolo Francúzska sa navyše stará i veľká flotila automobilov značky ŠKODA. Značka poskytla zhruba 250 sprievodných automobilov, predovšetkým typu ŠKODA OCTAVIA COMBI a ŠKODA SUPERB.

Cyklistika je jedným z pilierov sponzoringovej stratégie značky ŠKODA. Okrem Tour de France a pretekov okolo Španielska Vuelta, podporuje automobilka aj ďalšie medzinárodné cyklistické preteky aj medzinárodné akcie na poli masovej cyklistiky. Angažmán v oblasti cyklistiky je dôkazom mimoriadneho vzťahu značky k bicyklom. Výrobou bicyklov, ktorú odštartovali zakladatelia firmy Václav Laurin a Václav Klement, začala pred 121 rokmi úspešná história značky.

Zdroje a foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow