16. august 2017. Leonard. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Koncept PEUGEOT Quartz: neobyčajný crossover pre výnimočné zážitky

NextFuture NextFuture NextFuture  22.9.2014 22.9.2014  

PEUGEOT buduje svoje dominantné postavenie na trhu crossoverov od roku 2009. Štúdia Quartz je novou víziou značky o budúcnosti tohto segmentu. Tento koncept spája výnimočný výraz novej generácie SUV s najvýkonnejšími verziami značky.

 

PEUGEOT Quartz je hneď na prvý pohľad športový, robustný a výkonný. Spojením karosérie SUV a kabíny hatchbacku vznikol výnimočný dizajn.

Kvalita jazdných vlastností je zrejmá už pri pohľade na 2,06 m širokú prednú časť vozidla a na pneumatiky so šírkou 305 mm. Pre optimálnu účinnosť pozostávajú jednotlivé funkcie osvetlenia z optických LED modulov. Svetlomety bez skla sú zvýraznené svetlovodom, ktorý na stranách vystupuje z karosérie a roztína tok vzduchu. Lev je umiestnený v strede mriežky chladiča so šachovnicovým vzorom, ktorý sa mení podľa polohy pozorovateľa.

Pri pohľade z boku je cez pretiahnuté línie vyjadrená dynamika konceptu. Štruktúrované 23" hliníkové kolesá s pneumatikami Continental zapadajú do veľkoryso zakrivených blatníkov. Previsy sú extrémne krátke, aby čo najviac priestoru z celkovej dĺžky 4,50 m bolo využitého pre pasažierov. Mechanika má svoje čestné miesto pod dlhou kapotou zvýraznenou otvormi pre ľahší prívod vzduchu. Elektricky vysúvateľný stupienok pripevnený na boku je inšpirovaný štýlom odevného priemyslu.

Horná časť kabíny pôsobí dojmom monolitu, do ktorého boli vytesané rôzne funkcie. Kovové oblúky držia polykarbonátové sklo na karosérii. Prepracované línie skla zachytávajú svetlo. Sklo zároveň tvorí siluetu vozidla a dodáva mu minerálny vzhľad.

Z presklenej strechy smerom dozadu vystupujú dva spojlery a zlepšujú aerodynamiku vozidla. Sú umiestnené na osi prechodu medzi dvomi odtieňmi použitými na štúdii: minerálnej šedej na prednej časti - inšpirovanej kremeňom a matnej čiernej na zadných blatníkoch, zdôraznenej niekoľkými červenými bodmi.

Precíznosť každého prvku zvýrazňuje efektívnosť štúdie Quartz. Aj lúče na 23'' diskoch sú maximálne stenčené, až po hranicu, ktorú povoľuje pevnosť materiálu. Pokrývajú ich klapky z kompozitného materiálu. Okrem estetického hľadiska optimalizujú prúdenie vzduchu a chladenie bŕzd cez vetracie otvory, aby zabezpečili ich tepelnú odolnosť. 

Kabína z inovatívnych a efektívnych materiálov

Krídlové otváranie dverí dohora umožňuje ľahký prístup do kabíny. Quartz je postavený na platforme EMP2 s kompozitnou karosériou s lepenými panelmi. Bol použitý nový výrobný proces, ktorým sa znížila hmotnosť a dosiahla sa vynikajúca tuhosť. Vďaka tomu bolo možné odstrániť stredový stĺpik.

Pomocou výsuvného stupienka môžu štyria cestujúci pohodlne nastúpiť do vozidla. Vo vnútri kabíny ich zmysly objavia nečakané materiály, prírodné alebo získané recykláciou.

 Je to vlastne Pevnosť a ľahkosť čadičového kameňa sú symbolom konceptu Quartz. Čadič je použitý najmä na stredovej sopečná hornina, ktorá vznikla rýchlym stuhnutím magmy na povrchu. Má rovnaké vlastnosti na celom svete, čo uľahčuje jeho zásobovanie na cieľový trh. V tomto prípade je čadič ponechaný surový a vzniká tak výrazný kontrast s ostatnými použitými materiálmi.

Quartz je vo svetovej premiére odetý do textílie vyrobenej digitálnym tkaním. Tento inovatívny proces umožňuje výrobu zložitých a veľkých kusov, ktoré je možné použiť priamo po výstupe zo stroja. Nie je potrebné žiadne strihanie, takže nevzniká žiadny odpad. Na druhej strane je táto textília utkaná z polyesterového vlákna, ktoré pochádza z recyklácie plastov, napríklad z fliaš na vodu. Je to materiál veľmi vysokej kvality. Tento proces umožňuje vyrábať časti značnej hrúbky, vďaka čomu sú nadýchané a nie je nutné používať zmäkčovaciu penu.

S rešpektom k najkrajším tradíciám automobilového priemyslu bola v kabíne samozrejme použitá aj koža. V záujme športovej atmosféry sú podlahy, stĺpiky a strecha odeté do čiernej kože a kontaktné plochy, ako sedadlá a operadlá sú z hnedej kože. Takáto hnedá koža má pôvod v nábytku alebo starom oblečení.

Na dokončenie vzhľadu, sú panely dverí frézované z jedného kompozitného bloku, pričom v každej stope po nástroji je použitý červený odtieň. Sieť takto vytvorených čiar vytvára kinetický efekt, ktorý neustále mení svoj vzhľad.

PEUGEOT i-Cockpit venovaný vodičovi

V kabíne má každý zo štyroch pasažierov k dispozícii pohodlné sedadlo, ktoré mu poskytuje maximálny komfort. Kostra sedadiel je viditeľná, ich súčasťou je 4-bodový zaťahovací pás. Pre dosiahnutie komfortu, sú sedadlá potiahnuté hnedou kožou a plávajúco namontované na odhalenej konštrukcii.

Vodič má v i-Cockpite pevný posed, aby zvládal vysoký výkon vozidla. Kompaktný volant so zabudovanými ovládačmi je inšpirovaný pretekárskymi modelmi a poskytuje tak maximálnu efektívnosť. Vodič má na dosah ruky ovládanie smeroviek, jednotlivých režimov, ako aj radenie prevodových stupňov, aby boli jeho pohyby čo najúspornejšie. Vyvýšený prístrojový panel pozostáva z veľkej a konfigurovateľnej plochy. V jej strede je polykarbonátová lamela so 45° sklonom, ktorá zobrazuje doplnkové informácie a vytvára efekt hĺbky.

Palubná doska je po obidvoch stranách malého volantu a prístrojového panelu nasmerovaná k vodičovi, aby mal jednoduchý prístup k ovládačom typu toggle switches (páčkové spínače). Po aktivácii niektorého z týchto ovládačov sa vodičovi zobrazia informácie na príslušnom optickom vlákne.

Športová mechanika

Ladné krivky konceptu Quartz vyžadujú výnimočnú motorizáciu. Plne hybridná plug-in pohonná jednotka s celkovým výkonom 500 k, pozostáva zo spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov.

Podmanivo tvarovaná kapota ukrýva motor 1,6 THP 270 vyvinutý tímom PEUGEOT Sport. Tento benzínový 4-valcový motor v spojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou vyvíja krútiaci moment 330 Nm a špecifický výkon takmer 170 k/l, čím sa radí medzi najlepšie na svete. Predná náprava je navyše poháňaná 85 kW elektromotorom s priamym záberom. Vo fáze decelerácie dobíja 400 V batériu a pomáha spaľovaciemu motoru s radením rýchlostí. Na zadnej náprave je taktiež
85 kW elektromotor, ktorý poháňa vozidlo a taktiež sa podieľa na dobíjaní batérie. Špecifické ESP riadi rozdelenie brzdných síl medzi štyri kolesá a zabezpečuje tak stabilitu vozidla, ako aj optimálne riadenie úrovne nabitia batérie.

K dispozícii sú tri jazdné režimy. V režime ZEV (nulové emisie) môže vozidlo prejsť až 50 km iba na elektrickú energiu. V režime Route (Cesta) pracujú spaľovací a predný elektrický motor spoločne, poskytujú lepšie potešenie z jazdy a maximalizujú nabíjanie batérie počas decelerácie. A napokon v režime Race (Preteky) sa spoja všetky tri motory, aby spoločne na maximum využili možnosti podvozku a náprav vybavených mechanickými diferenciálmi s obmedzeným preklzom. Táto konštrukcia umožňuje rozdeľovať krútiaci moment medzi kolesá na základe priľnavosti každého z nich.

V záujme maximálneho využitia tejto motorizácie je Quartz vybavený špecifickou prednou nápravou McPherson a viacramennou zadnou nápravou so zabudovaným elektrickým motorom. Pneumatické odpruženie automaticky prispôsobuje svetlú výšku v rozmedzí od 300 do 350 mm. Táto funkcia je riadená pomocou optického systému snímania cesty. Systém používa kamery napojené na navigačný systém a vie tak predvídať zmeny povrchu vozovky.

Koncept Quartz prináša výnimočné pocity. Výkonnosť, presnosť riadenia a intuitívnosť sa stretli pre neprekonateľné potešenie z jazdy. Značka PEUGEOT predstavuje Quartz ako nové vyjadrenie športového ducha luxusnej triedy.

  

 

 

Zdroj a foto:TS PEUGEOT

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow