19. september 2017. Konštantín. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Luxusný RANGE ROVER štvrtej generácie

NextFuture NextFuture NextFuture  1.4.2013 1.4.2013  

Automobilka Land Rover ohlásila príchod nového modelu Range Rover, najluxusnejšieho a najodolnejšieho prémiového SUV na svete. Táto štvrtá generácia kultového modelu Range Rover bola nanovo vyvinutá od samých základov s cieľom vytvoriť dokonale luxusné SUV, stelesňujúce inovatívneho ducha pôvodného modelu spred vyše 40 rokov.

 

Ako prvé SUV na svete s ľahkou celohliníkovou karosériou posúva nový Range Rover schopnosti, ktorými je táto vlajková loď vychýrená, na úplne novú úroveň; ponúka ešte viac komfortu a kultivovanosti, lepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť v každom teréne a výrazné zlepšenie v oblasti ekológie.

„Uvedenie novej generácie modelu Range Rover predstavuje pre značku Land Rover významný medzník, pretože ide o prvý produkt nebývalej investície do špičkových automobilových technológií,“ povedal John Edwards, globálny riaditeľ značky Land Rover.

„Nový Range Rover si zachováva podstatu z jedinečného charakteru tohto modelového radu – výnimočnú zmes luxusu, výkonu a bezkonkurenčných univerzálnych terénnych schopností. No vďaka úplne novej, revolučne ľahkej konštrukcii sme mohli záujemcom o luxusné vozidlá ponúknuť nový zážitok z ešte väčšieho komfortu, vyššej kultivovanosti a lepších jazdných vlastností.“

 

Úplne nový Range Rover si budú môcť kúpiť zákazníci v 170 krajinách sveta.

Je navrhnutý a skonštruovaný vo vývojárskych strediskách spo­­ločnosti Land Rover v Anglicku, bude sa vyrábať v novej, špičkovo vybavenej, nízkoenergetickej továrni v britskom Solihulle.

 

Čistý a moderný dizajn

Úplne nový Range Rover má čistý, elegantný tvar, ktorý je výsledkom novej, originálnej interpretácie tradičného ikonického dizajnu Range Rover. Hoci je na prvý pohľad jasné, že ide o Range Rover, nový model zaznamenáva výrazný posun vpred vďaka odvážnejšej variácii dizajnového jazyka tohto kultového modelového radu.

Pri dĺžke len o niečo menšej než 5 m má nový Range Rover veľmi podobný pôdorys ako doterajší model, avšak má hladší, aerodynamickejší profil – tento naj­­aerodynamickejší Range Rover všetkých čias s koeficientom odporu už od 0,34 má strechu v režime nastupovania o 20 mm nižšie než jeho predchodca.

Luxusný interiér má moderný, čistý dizajn s prvkami typickými pre vozidlá Range Rover, avšak jeho spracovanie je nevšedné a skutočne súčasné. Kabína si zachováva charakteristické výrazné architektonické formy, ktoré sú zdôraznené extrémne čistými, elegantnými, dokonale spracovanými plochami z najjemnejších koží a dýh.

Zadní cestujúci majú k dispozícii o vyše 118 mm viac priestoru na nohy a výrazne väčší celkový priestor a komfort; dokonalý luxus na zadných sedadlách ponúka príplatkový balík Executive Class s dvomi samostatnými zadnými sedadlami.

 

Pre zákazníkov, ktorí si chcú vytvoriť vozidlo presne podľa svojich predstáv, ponúka jedinečný luxusný interiér nového modelu Range Rover široké možnosti individuálnych úprav s pestrým výberom farieb, povrchových úprav a špeciálnych detailov, od dokonale spracovaných, farebne zladených interiérových schém v exkluzívnej sérii Autobiography, až po štýlové disky kolies z ľahkej zliatiny s priemerom až 22 palcov.

 

Zážitok z kultivovaného jazdenia s úžasnou ľahkosťou

Vozidlá Range Rover sú vychýrené pokojným vnútorným prostredím, ktoré v cestujúcich vyvoláva pocit odpútania sa od hektického vonkajšieho sveta, a tento nový model bol tiež navrhnutý tak, aby ponúkal luxus a kultivovanosť na tej najvyššej úrovni.

Vďaka pedantskému dôrazu na detail počas celého procesu vývoja sa podarilo eliminovať všetky neželané zvuky a akékoľvek prejavy tvrdosti podvozka. Zároveň rôznymi opatreniami, ako napríklad dôslednou optimalizáciou konštrukcie karosérie, akustickou lamináciou čelného skla a bočných okien alebo použitím nového, dvojito izolovaného, zavesenia motora, sa výrazne podarilo znížiť hlučnosť počas jazdy.

Kombinácia novej architektúry podvozka a kompletne prepracovaného pneumatického pruženia všetkých štyroch kolies umožnila konštruktérom dosiahnuť ešte luxusnejšie odpruženie a kultivovanosť v spojení s lepšími jazdnými vlastnosťami na ceste, umožňujúcimi sebaistejšie a rýchlejšie prejazdy zákrutami.

S obľúbenými silnými motormi pod kapotou dokáže nový Range Rover jazdiť veľmi svižne s úžasnou ľahkosťou. Zákazníci majú na výber dva zážihové motory (5,0-litrový LR-V8 s výkonom 276 kW a preplňovaný LR-V8 Supercharged s výkonom 375 kW) a dva vznetové motory (3,0-litrový TDV6 s výkonom 190 kW a 4,4-litrový SDV8 s výkonom 249 kW), každý v kombinácii s hladko a pohotovo radiacou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

V súlade s DNA modelového radu Range Rover ponúka nový model vodičovi „veliteľskú“ pozí­­ciu za vo­­lantom; vodič sedí vysoko a vzpria­ mene – v priemere o 90 mm vyššie než v iných luxusných SUV – čo prináša jedinečný pocit sebaistoty a kontroly nad situáciou.

Ľahká konštrukcia prospieva dynamike jazdy aj ekológii. Range Rover novej generácie má revolučnú celohliníkovú samonosnú konštrukciu karosérie, ktorá je o 39 percent ľahšia než oceľová karoséria jeho predchodcu.

Vďaka tejto celohliníkovej karosérii, ktorá ťaží z prvenstva Jaguar/Land Rover v oblasti vývoja vysoko efektívnych, ľahkých konštrukcií inšpirovaných leteckou technikou, vozidlo dosahuje výrazne lepšie jazdné parametre pri nižšej spotrebe paliva.

Spolu s úsporami hmotnosti na podvozku a hnacou sústavou prispela ľahká konštrukcia karosérie k celkovému zmenšeniu hmotnosti oproti súčasnému modelu až o 350 kg.

Táto redukcia hmotnosti podporuje pocit bez námahy dosahovaného výkonu, ktorý je charakteristický pre vozidlá Range Rover, no zároveň prispieva k hospodárnosti. Napríklad model Supercharged s preplňovaným motorom LR-V8 s výkonom 375 kW dokáže teraz zrýchliť z 0 na 96 km/h len za 5,1 sekundy, teda o 0,8 sekundy rýchlejšie než súčasný model. Spotreba paliva je však nižšia o 9 percent.

Ľahšia konštrukcia dovolila zaradiť do ponuky aj sofistikovaný 3,0-litrový motor TDV6. Hoci tento menší motor dosahuje vo vozidle Range Rover rovnaký výkon ako jeho 4,4-litrový predchodca TDV8, vďaka celkovej úspore hmotnosti až 420 kg prispel k 22-percentnému zníženiu spotreby paliva a emisií CO2, ktoré teraz dosahujú hodnoty 7,5 litra/100 km, resp. 196 g/km.

Environmentálny kredit modelu Range Rover sa ešte vylepší s príchodom supermodernej, vysoko efektívnej diesel-hybridnej verzie v priebehu roku 2013.

 

 


 

Technické parametre 

  • Prvé SUV na svete s ľahkou celohliníkovou samonosnou konštrukciou karosérie
  • Nižšia spotreba paliva a nižšie emisie CO2 vďaka úspore hmotnosti oproti predchádzajúcemu modelu o 420 kg
  • Systém Adaptive Dynamics podporuje suverénne jazdné vlastnosti
  • Nová generácia unikátneho systému Land Rover – Terrain Response® 2
  • Vyrába sa v novom, špičkovo vybavenom výrobnom závode zameranom na hliníkové konštrukcie v Solihulle vo Veľkej Británii
  • Vozidlá s obľúbenými vznetovými a zážihovými motormi dosahujú impozantné jazdné parametre v kombinácii s emisiami CO2 už od 196 g/km

 

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow