24. jún 2017. Ján. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Manažérky na Slovensku najčastejšie jazdia na značkách Škoda a Volkswagen V Top 3 je Škoda Octavia, Škoda Fabia a VW Golf.

NextFuture NextFuture NextFuture  27.11.2014 27.11.2014  

Po čom slovenské manažérky túžia? Ak si majú vybrať firemné auto, najčastejšie po modeloch VW Passat, Škoda Superb, prípadne SUV vozidlá. Otázkou však je, čo im povoľujú firemné pravidlá. „Najviac žien pracuje v slovenských firmách na stredných a nižších pozíciách, kde majú možnosť výberu modelov spravidla pevne danú.“ hovorí k rebríčku obľúbenosti značiek a modelov obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia Lucia Čišková

Škoda Octavia, Škoda Fabia a Volkswagen Golf. To je top trojka najčastejších modelov áut manažérok na Slovensku podľa prieskumu spoločnosti Business Lease Slovakia, ktoré si ich obstarávajú na operatívny lízing. Práve modely týchto dvoch značiek tvoria až dve tretiny zo všetkých prenajímaných áut zo strany manažérok. Spoločnosť v súčasnosti prenajíma spolu viac ako 3 600 áut, z toho vodiči tvoria viac ako 79 % a vodičky takmer 21 %. „Aj tu však už vidíme trend nárastu žien za volantom vo firmách,“ poznamenáva Lucia Čišková.

Výber značky určuje pozícia vo firme

No kým v prípade manažérov sa v top desiatke objavujú aj modely Renaultu či Kie, manažérky jazdia skôr na autách českých a nemeckých značiek Škoda, Volkwagen, Opel a Audi, prípadne z iných je to Peugeot, Ford či Hyundai. Samozrejme, v prípade nemeckých, českých, ale aj francúzskych značiek platí aj výber podľa „národnosti“ materskej spoločnosti.

„Na vyšších pozíciách, kde sú väčšinou možnosti výberu z prémiových značiek – siahajú ženy manažérky najčastejšie po Mercedese, BMW a Audi. Obľúbené sú SUV modely. Z rebríčka ale vyplýva aj to, že v našom portfóliu prevládajú ženy vodičky v stredných a nižších pozíciách, kde majú predpísanú Škodu Octaviu alebo Fabiu či VW Golf,“ vysvetľuje Lucia Čišková.

Zaujímavé tiež je, že pri vzájomnej porovnávke obľúbenosti modelov niektoré značky viac preferujú ženy ako muži. Napríklad, ako vyplýva z rebríčka, ak si má rovnaký počet žien aj mužov vybrať, povedzme, Hondu, viac si ju vyberú ženy. Na Škode jazdí pätina žien a zvyšok sú muži, obdobne je to v prípade Hyundaiu. No napríklad Chevrolety, Seaty, Dacie, Jaguare, Saaby či Suzuki využívajú cez operatívny lízing v súčasnosti len muži.

Výber farby áut často závisí od korporátnych farieb firmy. Najobľúbenejšie sú biela, čierna, modrá, strieborná metalíza, ale aj tmavošedé a bledosivé metalické farby. „Vyššie pozície vo firme majú spravidla voľný výber, stredné a nižšie pozície majú farbu korporátne danú,“ podotýka. Najčastejšie sa však v oboch skupinách opakujú spomínané farby. 

Manuálna prevodovka a parkovacie senzory

Zaujímavá je skúsenosť Business Lease, podľa ktorej sa ženy vo vyšších pozíciách pri výbere výbavy rozhodujú oveľa rýchlejšie než ich mužské náprotivky. Výbava vozidla je spravidla definovaná v smernici o firemných vozidlách. Nižšie a stredné pozície tak majú obvykle vopred predpísané, aká má byť výbava, prípadne si môžu časť z nej vybrať. Vyššie pozície majú voľnejšiu ruku.

„Pokiaľ ide o výber prevodovky, na Slovensku máme stále väčšinu žien, ktoré preferujú manuálnu prevodovku. Záujem o automatickú prevodovku však aj u nich stúpa,“ hovorí Lucia Čišková. Pri výbere bezpečnostných prvkov ale rozdiely nevidí. „Aj muži aj ženy dbajú na bezpečnosť vozidiel. Všímajú si spotrebu. Obľúbenými prvkami výbavy sú parkovacie senzory, navigácia, vyhrievanie sedadla, bezkľúčové otváranie, bluetooth. Pre mňa osobne boli napríklad pri výbere dôležité bluetooth, navigácia, parkovacie senzory, senzor mŕtveho uhla, xenónové svetlomety a alarm,“ dodáva obchodnáriaditeľka Business Lease.

  

Zdroj : TS Business Lease Slovakia

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow