Mini prvýkrát ponúka hybridný motor. Dostal ho nový model Countryman
Mini Countryman je najväčšie vozidlo, ktoré táto automobilka ponúka. Po úpravách, ktoré spoločnosť Mini predstavila, bude ešte väčšie a širšie. Navyše je to prvý model v 57-ročnej histórii značky, ktorý je k dispozícii s hybridným motorom.
Nový Countryman je v porovnaní so svojím predchodcom robustnejší. Je o 20 centimetrov dlhší a o 3 centimetre širší. Rázvor narástol o 7,5 centimetra. Objem batožinového priestoru je 450 litrov, dá sa zvýšiť na 1 309 litrov.
Automobilka taktiež sľubuje novú generáciu motorov a prevodoviek, aj nový systém pohonu všetkých štyroch kolies. Nový je aj centrálny panel s dotykovou obrazovkou s veľkosťou 8,8 palca.
Veľkou novinkou je však hybridný model Mini Cooper S E Countryman ALL4. Bez využitia spaľovacieho motora je tento hybrid podľa výrobcu schopný prejsť vzdialenosť do 40 kilometrov. Maximálna rýchlosť pri čisto elektrickej prevádzke sa vyšplhá na 125 km/h.
Toto vozidlo zažije oficiálnu premiéru na autosalóne v Los Angeles vo februári 2018. Na trh vstupuje s dvomi benzínovými agregátmi a dvomi naftovými motormi, piatou pohonnou jednotkou je hybrid.
Slabší benzínový motor je trojvalec s objemom 1 499 cm3, výkonom 136 koní a maximálnym krútiacim momentom 220 Newtonmetrov (Nm). Silnejším benzínovým motorom je štvorvalec s objemom 1 998 cm3, ktorý ponúka výkon 192 konských síl a maximálny krútiaci moment 280 Nm.
Obidva naftové agregáty sú štvorvalcové s objemom 1 995 cm3. Slabšia pohonná jednotka dosahuje výkon 150 koní a maximálny krútiaci moment 330 Nm. Živší agregát ponúka 190 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm.
Hybridný pohon pozostáva z trojvalcového motora a elektromotora. Spaľovacia jednotka má objem 1 499 cm3 a výkon 136 koní. Elektrický motor dosahuje výkon 88 koní. Hybridný systém teda súhrnne ponúka 224 koní a krútiaci moment 385 Nm.
Do tohto modelu sa bude montovať šesťstupňová manuálna prevodovka, prípadne šesťstupňová automatická prevodovka. Osemstupňová automatická prevodovka je k dispozícii pre výkonnejší benzínový motor a slabší naftový motor. V prípade silnejšieho naftového motora je osemstupňový automat štandardom.
Systém pohonu všetkých štyroch kolies bude k dispozícii s každým motorom. Výrobca uvádza, že systém elektronickej kontroly pohonu všetkých kolies je prepojený so systémom DSC (Dynamic Stability Control). Vozidlo teda podľa automobilky Mini bude rozdeľovať silu do jednotlivých kolies v závislosti od okamžitej situácie na ceste.
Štandardne je auto Mini Countryman vybavené kolesami s rozmerom 16 palcov, niektoré varianty modelu majú sedemnásťpalcové disky, v rámci voliteľnej výbavy môže mať nové Mini kolesá do veľkosti 19 palcov.
Systémy automobilu umožňujú vodičovi vybrať si z troch jazdných režimov. K dispozícii je model Mid, Sporty a Green. V rámci týchto režimov automobil upraví svoje nastavenia. Týka sa to napríklad prevodovky, riadenia, tlmičov, ale aj zvuku motora a elektronických funkcií motora. Okrem štandardnej prevádzky je teda možné zvoliť športové nastavenie, prípadne ekologickejší režim jazdy.
Zdroj a Foto: BMW Group
Novinky


Aktuálne správy


Follow us: