22. august 2017. Tichomír. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Moderná technológia versus osobný diškurz

Jim Heidema Jim Heidema Jim Heidema  4.7.2013 4.7.2013  

Vymoženosti modernej technológie využívame denne. Sms-ky, e-maily, rôzne chaty nám svojím hlasným pípnutím oznamujú, že s nami niekto práve nadviazal komunikáciu. Facebook, LinkedIn, What up atd., to je len niekoľko z mnohých možností ako byť neustále „online“. Otázka však znie, sme skutočne „v spojení“?

 

Mám pocit, že na to, aby sme udržiavali kontakt s ostatnými, sa až príliš spoliehame na moderné médiá. Opäť sa teda pýtam, sme naozaj „v spojení“? Ja si to nemyslím!

Koľko času denne trávite telefonovaním a pri počítači v snahe komunikovať a dohodnúť sa s ostatnými? Myslím si, že jedinci, ktorí denne v práci ťažko bojujú so slabými výsledkami, sú presne tí istí, ktorí sa spoliehajú len na „online“ pripojenie a moderné technológie. Tí, ktorí sú naozaj úspešní, zvyknú staviť najmä na osobný kontakt a reálnu „živú“ komunikáciu.

Ak napríklad ponúkame finančné zabezpečenie či poistenie, a teda dôstojnosť, ktorú nám takéto zaistenie ponúka, naši zákazníci sa rozhodujú najmä na základe sympatií a dôveryhodnosti k predajcovi. Dalo by sa povedať, že si nekupujú len produkt, ale kupujú si aj nás. „Iné“ – vyššie hodnoty sa stávajú dôležitejšími ako samotný produkt, ktorý ponúkame. Klienti sa rozhodujú na základe pocitov a diskusie, ktorú s nimi vedieme. Počas rozhovoru si nás „kupujú“. Citlivo vnímajú naše správanie aj to, akú hodnotu im v porovnaní s konkurenciou prinášame.

Osobný kontakt a empatický prístup by mal byť samozrejmou súčasťou a zmyslom našej práce a jej cieľom by malo byť zmeniť život k lepšiemu nielen našim súčasným, ale aj potenciálnym klientom. Takýto prístup nás jasne odlíši od konkurencie. Osobný kontakt a rozhovor v sebe spájajú medziľudskú interakciu aj vysoké etické štandardy. Nie e-maily, sms-ky, Twitter alebo Facebook, ale iba skutočné reálne stretnutie, pohľad z očí do očí a náš hlas v priamej komunikácii! Naši klienti musia cítiť, že stojíme na ich strane, kráčame s nimi v dobrom aj v zlom a pomáhame im dosiahnuť ich ciele a sny. Tento postoj si môžeme osvojiť nielen v práci, ale aj v súkromnom živote. A nielen tým, že sledujeme určitý účel.

Moderné technológie odvádzajú našu pozornosť od podstaty. Nenútia nás príliš sa nad vecami zamýšľať. Vďaka nim často vedieme rozhovory, ktoré sú vlastne úplne povrchné. Technológia nám môže uľahčiť a zrýchliť komunikáciu, ale nikdy by nemala nahradiť osobné stretnutia. Podľa môjho názoru, prostredníctvom moderných médií nie je možné dôsledne komunikovať o našich myšlienkach a nápadoch. Nikdy nám nemôžu priniesť skutočný úspech alebo šťastie.

Jeden uznávaný líder vo svojom odbore raz povedal, že ak chcete mať veľa peňazí, pomáhajte ostatným, aby zarobili veľa peňazí. Súhlasím s týmto názorom. Pokiaľ chcete byť naozaj šťastní a spokojní, potom urobte niečo dôležité a hodnotné pre niekoho iného. Ponúknite svoju pomoc, buďte ochotný, úslužný a vnímavý.

Úspešní ľudia sa správajú inak, sú rozdielni, nikdy nie sú všední a rovnakí. Práve osobné stretnutie a malý „diškurz“ s klientom môže byť kľúčom k vášmu úspechu.

Foto: Stockfresh

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow