15. december 2017. Ivica. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Najžiadanejšia farba a výbava auta u top manažérov a vo firmách? Pozrite sa

NextFuture NextFuture NextFuture  29.5.2014 29.5.2014  

Akú farbu by ste predpokladali, že si firmy a ich top manažment najčastejšie volia na služobné autá? Čiernu? Tmavomodrú? Alebo červenú? Ako vyplýva z údajov spoločnosti Business Lease Slovakia, väčšina spoločností na Slovensku siaha po bielej nemetalickej farbe alebo striebornej metalíze. „Ide o dve najčastejšie farby na služobných autách firiem na Slovensku, ktoré si ich prenajímajú cez operatívny lízing,“ hovorí obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia Lucia Urbanová. Pokiaľ však ide o top a stredný manažment spoločností, ten volí najradšej decentné tmavé či svetlé metalízy.

Keď logo rozhoduje

„Firmy si často vyberajú farbu auta podľa vlastnej korporátnej farby. Napríklad firma má modré logo, tak si objednáva modrú metalízu,“ spresňuje Lucia Urbanová.

To je aj prípad kultovej značky a jedného z najväčších výrobcov nealkoholických nápojov na svete s charakteristickým červeným logom, ktorá si aj na Slovensku prenajíma autá práve červenej farby. „V stavebníctve je zas u spoločností populárna modrá nemetalická farba alebo biela,“ dopĺňa. V prípade úžitkových áut volia firmy takmer vždy bielu. Tá je dobrou podkladovou farbou pre prípadné nápisy vo forme polepov.

Kým pravidlo výberu farby vozidla je vo firmách zväčša popísané v smernici o využívaní služobných vozidiel, kde sú definované aj pravidlá motorizácie, výkonu motora a výbavy, manažment firiem na Slovensku má vo výbere parametrov obvykle voľnú ruku. „Manažéri si tak najčastejšie vyberajú nenápadné tmavé alebo svetlé metalízy,  ako sú čierna, biela, hnedá, béžová či sivá,“ vypočítava.

Farba predáva

Farebnosť auta, ale aj to, či ide o metalízu alebo nie, má pritom významný dopad na zostatkovú hodnotu vozidla. Teda vo finále aj na odpredajnú cenu auta. „Metalízy sa predávajú lepšie,“ spresňuje Lucia Urbanová.

Spoločnosť Business Lease Slovakia momentálne cez operatívny lízing spravuje viac ako 3 300 áut malých, stredných a veľkých firiem na Slovensku. Operatívny lízing  umožňuje firmám prenájom a správu vozidlového parku, pri ktorom si nechajú kúpiť autá podľa svojich potrieb a predstáv, no nevlastnia ich. Počas zmluvného vzťahu ich využívajú so službami a platia za to rovnomerné, pravidelné a dopredu stanovené platby. Ich výška sa stanovuje na začiatku aj od zostatkovej hodnoty vozidiel, ktoré lízingová spoločnosť po ukončení lízingu predá.

TOP manažéri s vyšším výkonom

Vyšší manažment firiem u nás si tiež väčšinou potrpí aj na vyššom výkone a objeme motora. Často si tak vyberá SUV vozidlá. No výnimky potvrdzujú pravidlo. Sú už prípady, keď si vrcholoví manažéri zámerne vyberajú značky a modely vozidiel, na ktorých jazdia ich zamestnanci. „Po luxusných vozidlách vôbec nesiahajú. Robia to z princípu, že nemajú potrebu jazdiť na luxusných značkách vozidiel,“ vysvetľuje.

Pokiaľ ide o odlišnosti v motorizáciách, majorita obchodných zástupov firiem na Slovensku jazdí na dieselových motorizáciách, najčastejšie je to 1,6TDI 77kW 105k. Vyššie pozície zas jazdia zvyčajne na 2,0TDI 110kW.

Rozdiely sú aj vo vybavenosti. Niektorí vyšší manažéri trvajú na kožených poťahoch. Ostatné pozície majú definované, že auto musí mať napríklad bluetooth, multifunkčný volant, manuálnu alebo automatickú klimatizáciu či alarm. Pokaľ ide o služobné autá pre zamestnancov, firmy ich väčšinou vybavujú manuálnou klimatizáciou a celkovo strednou výbavou. V prípade  úžitkových vozidiel záleží, na aký účel sa obstarávajú. „V prípade veľkých úžitkových áut, tzv. dodávok do 3,5t, sa stretávame s objednávkami vozidiel, ktoré budú slúžiť na rozvoz ľudí, čiže klienti žiadajú komfortné a dobre vybavené vozidlá. Druhou skupinou sú vozidlá servisné, ktoré sú zas vybavené skrinkami, elektrocentrálami, poličkami, držiakmi - tzv. pojazdné dielne,“ vysvetľuje Lucia Urbanová. A  je tu aj skupina vozidiel, ktoré sa využívajú na rozvoz. Tam je dôležitý čo najväčší úložný priestor.

V bezpečnosti sa rozdiely nerobia

Pokiaľ však ide o bezpečnostné prvky, majorita spoločností na Slovensku rozdiely medzi TOP manažmentom a zamestnancami nerobí. „Firmy si dávajú záležať na tom, aby všetky služobné vozidlá spĺňali prvky bezpečnosti a automobily už tieto prvky majú takmer vždy v základnej štandardnej výbave,“ podotýka Urbanová. Oveľa častejšie sa stretáva aj s požiadavkou firiem na parkovacie senzory. „Za relatívne malú investíciu  sa vyhnú zbytočným parkovným škodám na autách,“ dodáva. Niektoré firmy už povoľujú aj xenónové svetlomety a navigačné systémy.

Zdroj a foto: TS Business Lease Slovakia

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow