17. december 2017. Kornélia. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Nemeckí motoristi sú najspokojnejší s vozidlami Porsche

NextFuture NextFuture NextFuture  25.6.2014 25.6.2014  

Vyplýva to zo štúdie spokojnosti (Vehicle Ownership satisfaction study – VOSS) pre rok 2014. Z tisíc možných, získali automobily Porsche 835 bodov

 

Majitelia automobilov v Nemecku sú najspokojnejší s vozidlami Porsche. Vyplýva to zo štúdie spokojnosti (Vehicle Ownership satisfaction study – VOSS) pre rok 2014, ktorú uskutočnila spoločnosť J.D. Power v spolupráci s magazínom AUTO TEST. Automobilka Porsche získala 835 bodov z možných tisíc bodov. Na druhom mieste sa umiestnili spoločnosti Toyota a Volvo, ktoré získali zhodne 818 bodov. V závese za nimi je spoločnosť Mercedes-Benz, ktorá dosiahla 811 bodov. Spomedzi deviatich kategórií hodnotenia modelov získali spoločnosti Toyota a Volkswagen po dve ocenenia, jedno ocenenie si odniesli automobilky Kia, Mercedes-Benz, Opel, Seat a Volvo. Absolútne najvyššie hodnotenie v rámci celej štúdie získal model Toyota Avensis, ktorý získal 848 bodov.

Graf hodnotení automobiliek

VOSS skúmala štyri kľúčové kategórie, ktorým pridelila rôznu váhu vyhľadom k celkovému hodnoteniu. Prvou kategóriou príťažlivosť vozidla, ktorá má váhu 27 %. V tejto kategórie tvorcovia štúdie sledovali spokojnosť majiteľov s dizajnom, funkčnosťou a štýlom rôznych časti vozidiel. Druhou kategóriou sú náklady, ktoré vlastníkovi vozidiel v súvislosti s prevádzkou vznikajú Táto kategóriu má váhu 25 %. Treťou kategóriou je kvalita a spoľahlivosť. Váha tejto kategórie je 24 %. Zvyšných 23 % pripadá na kategóriu spokojnosti so službami.

„Počas minulých troch rokov sa v Nemecku predalo takmer desať miliónov automobilov a Nemecko je tak jedným z desiatich najväčších automobilových trhov na svete. Pre výrobcov automobilov je tak nevyhnutné, aby porozumeli najvýznamnejším faktorom, ktoré rozhodujú o tom, aké vozidlo si majitelia vyberú,“ povedal Axel Sprenger, šéf spoločnosti J.D. Power v Európe.

Kľúčové zistenia

Z výsledkov VOSS vyplýva viacero zistení:

  • Majitelia áut v Nemecku sa nevracajú k svojmu predajcovi, pretože nemá dobrú polohu. Majitelia totiž kupujú automobily tam, kde kde dostanú najlepšiu ponuku, tieto predajné miesta pritom nie sú nevyhnutne, tie ktoré má zákazník najbližšie k domu.
  • Návštevy servisov u predajcov, v prípade priemerného vlastníka automobilu, poklesla na 1,7 návštevy za rok, kým návštevy ďalších servisných zariadení stúpli na 0,9 za rok. Dílerské servisy tak pokrývajú 65 %.
  • Zvyšuje sa percentuálny podiel ľudí v Nemecku, ktorí nakupujú produkty súvisiace s automobilom cez internet. V roku 2014 už internet na tento účel používa 72 % majiteľov, kým v roku 2013 to bolo 70 %. Najvýraznejší nárast nastal medzi respondentmi vo veku 65 rokov a viac. V tejto vekovej kategórii sa uvedený podiel zvýšil z 56 % na 62 %.

Štúdia VOSS vznikla na základe online prieskumu, do ktorého sa zapojilo 18 288 majiteľov vozidiel, ktoré boli zaregistrované od januára 2011 do decembra 2012. Prieskum sa uskutočnil v období od decembra 2013 do februára 2014. Táto štúdia má poskytnúť spotrebiteľom informácie a pomôcť im tak urobiť nákupné rozhodnutie v oblasti vozidiel predávaných v Nemecku. Taktiež má pomôcť výrobcom, aby rozumeli, ktoré faktory zvyšujú spokojnosť medzi zákazníkmi.

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow