28. jún 2017. Beáta. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Nepriamy marketing

Jim Heidema Jim Heidema Jim Heidema  28.10.2013 28.10.2013  

Nedávno som sa zúčastnil konferencie, na ktorej prednášajúci hovoril o tom, aké je dôležité podnietiť klientov, aby o vás hovorili. Začudoval som sa. Ako je možné motivovať klienta, aby hovoril s ostatnými o svojom finančnom agentovi? Myslím len v tom dobrom slova zmysle.

 

Hovorí sa, že ak robíte niečo dobre, bude o vás hovoriť zopár ľudí, ale ak urobíte niečo zle, bude sa o vás hovoriť oveľa viac.  Ako teda podnietiť ľudí, aby o nás hovorili pozitívne? Príkladom môže byť večera s priateľmi. Ak bola večera a zážitky s ňou spojené príjemné, poviete to niekoľkým priateľom,  ale ak to naopak bolo zlé a stal sa tam povedzme nejaký „trapas“,  poviete to množstvu svojich známych.

Podľa prezentujúceho na konferencii musíte zabezpečiť, aby mali vaši klienti z komunikácie s vami nezabudnuteľný zážitok. Existujú rôzne druhy komunikácie: e-maily, telefonická komunikácia, správy, blogy, webové stránky a to najdôležitejšie – osobné stretnutia.

Odporúčam vám brať každého existujúceho alebo potenciálneho klienta ako svojho priateľa. Zamyslite sa na chvíľu! Ak by ste chceli komunikovať so svojimi blízkymi priateľmi, akým spôsobom by ste s nimi mailovali, telefonovali alebo komunikovali pri osobnom stretnutí? Nemyslím tým, že máte byť neprofesionálni alebo príliš osobní, ale bol by váš prístup viac empatický, trpezlivý, citlivý či chápavý? Snažili by ste sa urobiť pre svojho priateľa to najlepšie?

Existuje jedno príslovie, ktoré si vážim a ctím: „Ľudí nezaujíma, koľko toho viete, kým nebudú vedieť, ako veľmi vám na nich záleží!“  Preukazujete ľuďom svoj záujem a starostlivosť?

Do nášho biznisu prichádza mnoho ľudí. Väčšina zlyhá alebo ostane len priemernými hráčmi. Len niektorí excelujú a vedú. Väčšina týchto ľudí pravidelne dokazuje svojim zákazníkom, že sa o nich zaujímajú a vytvárajú im nezabudnuteľné zážitky.

Som presvedčený, že ak by ich mali klienti ohodnotiť, vraveli by samé pozitívne veci. Zaujímalo by ma, ako by ohodnotili vaši klienti vás?

Aby som to zhrnul, nezáleží až tak na slovách, ktoré používate. Je to skôr o tom, aký spôsob správania zvolíte. Snažte sa, aby vašou ozdobou boli skutky, nie len vaše slová. Buďte známi vďaka svojim činom, nie len prázdnym rečiam.

Nájdite spôsob ako svojich klientov chytiť za srdce a oni budú o vás hovoriť len pozitívne. To je ten najlepší spôsob ako využiť nepriamy marketing.

Mám skvelé správy. Pracujem s veľmi úspešnou kanadskou autorkou. Volá sa Peri Shawn a napísala knihu ‘Sell More with Sales Coaching’ publikovanú vydavateľstvom Wiley a je dostupná v angličtine na Amazone. Kniha je určená pre všetkých manažérov predaja a pomáha im efektívne riadiť predajcov, aby výrazne zvýšili predaj. Ak by ste chceli zadarmo kapitolu, prosím napíšte mi na e.comdema@mjimhei a pošlem vám ju zdarma v angličtine. Prosím, budem rád ak ju budete zdieľať aj s ostatnými. Je mi potešením oznámiť tiež, že sme s Peri navrhli dvojdňový seminár k jej knihe. Sme presvedčení, že na základe našich spoločných skúseností môžeme podnietiť vašich manažérov predaja k efektívnemu riadeniu finančných agentov. Po absolvovaní seminára budú schopní zabezpečiť väčšiu profesionalitu, produktivitu a ziskovosť. Samozrejme, ak bude seminár na Slovensku, bude vedený v slovenčine. Ak Vás to zaujalo a zvažujete to pre svoju spoločnosť, neváhajte ma prosím priamo kontaktovať.

Jim Heidema, CSP, CIAM, CLU

e.comdema@mjimhei

www.professionalsalesplus.com

„Pravdovravnosť je základom všetkých ľudských cností.“ - Abdu'l-Baha

Foto: Stockfresh

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow