Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView

Recenzie knih

Marek Mittaš Marek Mittaš Marek Mittaš  8.8.2014 8.8.2014

Recenzie kníh od Stephena Kinga Žiarenie a Štvorhodinové leto od autora Timothyho Ferrissa

Stephen KING – Žiarenie

Pre všetkých, ktorí majú aj v lete radi mierne mrazenie na zátylku a pocit napätia v žalúdku je tu kniha Stephena Kinga s názvom Žiarenie. Povedať, že ide o novinku by boli trochu silné slová. Majster hororu totiž príbeh napísal už v roku 1977, ale prvý raz sa kniha dostáva na pulty slovenských kníhkupectiev v našom rodnom jazyku až teraz. Úctyhodných takmer 700 strán príbehu poteší knihomoľov, ktorí nemajú radi, keď sa im kniha skončí v polovici dovolenky. Je to hutné čítanie, ktoré doslova vojde pod kožu. Možno povedať, že tento preklad sa vydaril, hoci na prvý pohľad mnohí znalci nad názvom „Žiarenie“ krútili nosom. Kniha sa v origináli volá The Shining a v češtine sme rovnomenný príbeh aj film poznali pod názvom „Osvícení“. Slovenský preklad sa dotýka podstaty. Ide o príbeh, s ktorým sa stretol už každý milovník hororu. Opustený hotel a rodinka, ktorá začína poznávať vlastných démonov. Ponorková choroba, alebo skutočný tep podsvetia v podobe duší uväznených v hoteli Pekná vyhliadka? Výnimočný chlapec a jeho žiarenie je už len bonusom. Kniha rozpráva príbeh na dlhé lakte s množstvom krvavých scén, ktoré ku Kingovi tak akosi patria. Netvoria však prevažnú časť knihy. Naopak, ide o skvostný dej plný záludností, napätia a nadprirodzena.

Čo je na knihe zaujímavé?

Asi najzaujímavejšou súčasťou knihy je možnosť nazrieť do skutočného príbehu, ktorý vyšiel z rúk slávneho spisovateľa. Film Osvícení (The Shinnig) od Stanleyho Kubricka s Nicholsonom v hlavnej úlohe bol totiž kameňom sváru medzi režisérom a autorom filmovej predlohy. Dlhé roky King po filme nechcel dať práva na svoje knihy a s filmom sa nikdy nestotožnil. Možno aj preto, že vo filme Kubrick nechal umrieť tých, ktorí v knihe prežili a naopak, do deja vsadil aj atraktívne momenty, ktoré sa v knihe nikdy neobjavili, no film preslávili. Na druhej strane film pôvodný dej značne okresal. Dalo by sa povedať, že príbeh o žiarení nikdy nebude kompletný, ak si nepozriete film a zároveň neprečítate knihu.

Timothy FERRISS – Štvorhodinové telo

Bez prehnaného glorifikovania možno Timothyho Ferrissa označiť za súčasného svetového guru. Nie je to však len táraj, ktorý píše knihy o tom, ako by veci mali fungovať, keď sa správne namotivujete. On svoje telo pretvoril doslova na malé pokusné laboratórium a výsledky prináša na stránkach knihy Štvorhodinové telo, ktoré vyšlo v českom preklade. Chalan má len 36 rokov a jeho životný štýl je úchvatný. Kniha Štvorhodinové telo ponúka plnú porciu návodu, ako žije superčlovek a ako sa ním môže stať každý z nás. Nezáleží na tom, či chodíte každý deň do práce, alebo podnikáte. Spávať len štyri hodiny? Jesť, čo chcete a pritom sa pýšiť kockami na bruchu? Zlepšiť sexuálny život? Malina! Kniha je plná návodov a vďaka trvalej podpore z internetových zdrojov je skutočne silným kalibrom na prekonanie lenivosti a nabudenie sa k výkonom. Možno dnes je ten čas, keď môžete zmeniť svoj život od základov. Hoci sa všetky štúdie a výskumy opierajú o vedecké poznatky a dokonca aj výskum samotného autora na vlastnom tele, je dobré nehnať veci na hranu a v niektorých otázkach sa poradiť aj s lekárom. Koniec koncov, tak to radí aj samotný Timothy. Menej cvičiť a mať krajšie svaly, menej spať, ale byť sviežejší, menej sa trápiť a viac schudnúť. Štvorhodinové telo je rýchly návod na človeka, ktorý oprášil overené postupy, doplnený o nové vedecké poznatky a naservírovaný v instantnej podobe ako rýchly návod na úspešného človeka. Nie každá časť zaujme každého, ale každý, kto má záujem o duchovné aj telesné napredovanie, si nájde svoje stránky. Je to kniha, ktorú by mal mať v knižnici každý človek zameraný na výsledky.

Čo je na knihe zaujímavé?

Kniha je doplnená prepracovanou webovou stránkou http://fourhourbody.com/. Je nielen pomocníkom pri čítaní, ale podáva aj návody a videá, ako sa k mnohým prevratným tvrdeniam autor dopracoval. Z niektorých fotografií a videí doslova mrazí. Ešte viac mrazí, že všetko z knihy funguje, aj keď ako sa hovorí, každý test je na vlastné nebezpečenstvo.

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow