20. október 2017. Vendelín. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Reštaurácia, kde je zákazník na prvom mieste

NextFuture NextFuture NextFuture  22.12.2014 22.12.2014  

Talianska kuchyňa, kvalitné čerstvé suroviny, príjemný personál a vkusne zariadený interiér. To všetko nás privítalo v bratislavskej reštaurácii Rosso Nero. Majitelia Tomáš Gál a Tomáš Slovák už päť rokov udržiavajú kvalitu, ktorá je v gastronomickom priemysle najdôležitejšia. Okrem prevádzkovania reštaurácie ponúkajú aj kvalitný catering na najrôznejších spoločenských podujatiach, ktorý vedia obohatiť o zaujímavú službu – diamantový prípitok. O tejto novinke, ako aj o filozofii reštaurácie, nám viac povedal Tomáš Gál, spolumajiteľ reštaurácie Rosso Nero.

 

Aké boli začiatky reštaurácie Rosso Nero? Interiér napovedá kombináciou čiernej a červenej farby o súvislosti s názvom. Prečo práve tieto farby?

Myšlienka založiť reštauráciu Rosso Nero vznikla v roku 2008. Mal som vtedy za sebou už dlhoročné skúsenosti v gastronómii v zahraničí aj na Slovensku. V tomto roku sme túto ideu hneď aj zrealizovali vďaka odhodlaniu a troche šťastia spolu s mojím spoločníkom Tomášom Slovákom. Ako vravíte, v interiéri dominujú farby červená a čierna. Mnohí sa nás pýtajú, či sme fanúšikmi AC Miláno, čo, mimochodom, sme, no tieto dve farby pre nás znamenajú niečo iné. Vyvolávajú v nás emócie. Napriek tomu, že čierna často evokuje smútok a červená aroganciu, pre väčšinu ľudí, ako aj pre nás, znamenajú skôr eleganciu a lásku. S eleganciou pristupujeme k obsluhe a priestorom a s láskou pristupujeme k našim zákazníkom a k jedlu.

„K obsluhe a priestorom pristupujeme s eleganciou. K našim zákazníkom a jedlu pristupujeme s láskou.“

Čím je špecifická vaša kuchyňa a na čo kladiete ako odborník s dlhoročnými skúsenosťami v gastronómii najväčší dôraz?

Orientujeme sa na taliansku kuchyňu. Naši šéfkuchári Michal Matovič a Filip Macák sú profesionáli s obetavým a lojálnym prístupom voči firme. Sú v neustálom kontakte s našimi talianskymi partnermi a ich kuchármi. Dôraz kladieme na výber správnych dodávateľov a tým aj na správny výber surovín. Nájsť správny pomer kvality a cien surovín je dôležitým faktorom pre úspešné prevádzkovanie reštaurácie. Konečná cena jedla pre zákazníka sa odvíja od nákupnej ceny surovín. Dobrý šéfkuchár dokáže prezentovať svoje vedomosti iba prostredníctvom kvalitných surovín. Využívame teda len čerstvé suroviny, nepoužívame polotovary, jedlá pripravujeme pomocou najmodernejších technológií a uprednostňujeme tepelné úpravy ako grilovanie, varenie a dusenie. Za veľkú pýchu reštaurácie považujem vlastné domáce dezerty, ktoré pripravuje naša cukrárka Monika Sáhaová.

„Dobrý šéfkuchár dokáže prezentovať svoje vedomosti iba prostredníctvom kvalitných surovín.“

Ponúkate zákazníkom aj denné menu, ktoré je na Slovensku veľmi obľúbené?

Áno, v rámci obedového menu ponúkame jedlá slovenskej, medzinárodnej a, samozrejme, talianskej kuchyne. Taktiež je v ponuke vždy pizza od najlepších šéf-pizzérov Roberta Laurenčíka a Szilvesztera Kováča. Vždy ponúkame lacnejšiu a drahšiu alternatívu, no podľa našich skúseností si zákazníci vyberú to, na čo majú práve chuť. Obedové menu, naše špeciality či pizzu si môžu zákazníci objednať aj domov. Služby donášky skvalitňuje nedávno spustená mobilná aplikácia Rosso Nero Bratislava, vďaka ktorej si naši klienti môžu jedlo objednať okrem klasických známych spôsobov aj priamo od nás.

V gastronómii je jedným z najdôležitejších faktorov prístup k zákazníkovi. Čašník by mal byť vnímavý a empatický takmer ako psychológ. Je to tak aj u vás?

Zákazník je pre nás najdôležitejší a sme pre neho v našej reštaurácii ochotní urobiť všetko. Stane sa, že má zákazník horšiu náladu. My nepoznáme príčinu jeho podráždenosti, no je pre nás najväčšou výzvou, aby odchádzal spokojný a s lepšou náladou. Je to však ťažké a treba k tomu ovládať práve spomínanú psychologickú časť našej profesie. Niekedy nestačí chutné jedlo, ktoré je samozrejmosťou, treba mu poskytnúť niečo viac. Radi sa so zákazníkmi porozprávame, samozrejme, v rámci slušnosti a bez obťažovania. Na Slovensku sa často stretávam s komunikáciou typu: „dobrý-prosím-páči sa-dovi“. U nás používame celé vety, zaujímame sa o spokojnosť zákazníka a víťazstvom je pre nás úsmev na jeho tvári pri odchode. To je naším poslaním a v tomto zmysle je školený aj náš tím.

Keď už sme pri vašom tíme, nájsť kvalitných pracovníkov reštaurácie je určite neľahká úloha. Vy o tých svojich hovoríte veľmi pekne. Podľa čoho si ich vyberáte?

Pochádzam z čašníckej rodiny. Môj starý otec bol Imrich Gál, bol to známy „pán čašník“ a poznala ho celá Bratislava. Už ako malý som za ním chodieval do známych hotelov, kde pracoval a zamiloval som sa do atmosféry luxusných, staromódnych reštaurácií. Štúdium na hotelovej akadémii pre mňa bolo zážitkom a starší čašníci ma často oslovovali ako „Imrov vnuk“. Práve preto je pre mňa ťažké vyberať personál, keďže v dnešnej dobe sa už, žiaľ, „čašníctvu“ venuje takmer ktokoľvek. Pracoval som v istej nadnárodnej gastro spoločnosti ako personálny manažér. Aj vďaka školeniam, seminárom a praxi na tejto pozícii som si určil prísne kritériá, s akými ľuďmi som ochotný spolupracovať. Som presvedčený, že výsledkom týchto zásad je fakt, že po ťažkom prvom roku už piaty rok pracujem s tým istým tímom. Patrí doň Iveta Kisová, Simona Krasňanová, Iveta Rusnáková a Erik Bóna, ktorí sa o hostí starajú príklade, vždy im poradia pri výbere jedál, vína, špecialít či dezertov. Naši kuchári radi improvizujú a čašníci potom ich špeciality radi odprezentujú zákazníkovi. Sám som sa však tejto profesie nevzdal a v reštaurácii taktiež obsluhujem. Môj spoločník Tomáš Slovák sa tiež podieľa na chode reštaurácie vlastnými rukami ako kuchár.

„ Naši kuchári radi improvizujú a čašníci potom ich špeciality radi odprezentujú zákazníkovi.“

Viem o zaujímavej službe diamantový prípitok, ktorú ponúkate najmä na spoločenských akciách, kde sa staráte o catering. Povedzte o tom našim čitateľom viac.

Diamantový prípitok je exkluzívna služba na firemných večierkoch, rodinných oslavách, na cateringoch u nás v reštaurácii aj mimo nej, ktoré organizuje naša spoločnosť. Na začiatku podujatia ukryjeme v jednom z „welcome-sektov“ maketu diamantu. Šťastný nálezca následne dostane pravý diamant s certifikátom od renomovanej spoločnosti Diamonds International Corporation. Na túto službu máme veľmi pozitívne ohlasy, pretože podujatiu dodáva exkluzivitu a zúčastnených vždy očarí. Pozitívne je, že to nie je ani finančne náročné, cena sa pohybuje pod honorárom DJ-a, karaoke šou alebo obyčajnej tomboly. Túto službu poskytujeme aj na podujatiach mimo našej reštaurácie alebo našich cateringov. Spolupracujeme s reštauráciami, kaviarňami a cateringovými spoločnosťami, ktoré by väčšina podnikateľov vnímala ako konkurenciu, my sme v nich však našli partnerov, čo považujem v dnešnej dobe za veľký úspech.

Verím, že máte mnoho verných zákazníkov. Využívate obľúbené vernostné programy?

Áno, náš vernostný program funguje na báze „cashback“, teda okamžité vrátenie peňazí. Výšky zliav sú rôzne. Základom je 10 %, ktoré získate s vernostnou kartou Rosso Nero priamo od nášho personálu, ale máme tiež individuálne dohody s okolitými firmami pre ich zamestnancov. Momentálne prechádzame na elektronický vernostný program, kde si zľavu môžu zákazníci uplatniť pomocou mobilnej aplikácie. Vďaka nej môžeme byť s našimi zákazníkmi v neustálom kontakte, posielať im newsletter, videosprávy. Radi využívame inovácie, ktoré sú samozrejmosťou dnešnej doby.

Ďakujeme za rozhovor.

Reštaurácia Rosso Nero

Tomášikova 50/B, 831 04 Bratislava, Ružinov – KOLOSEUM

tel: + 421 911 750 926

       02/44 88 44 99

e-mail: ro.skossoneinfo@r

Mobilné aplikácie si môžete bezplatne stiahnuť na stránke www.rossonero.sk. Nájdete na nej aj prepojenia na Facebook, Twitter alebo Foursquare.

Foto: Rosso Nero

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow