28. jún 2017. Beáta. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Rozmaznávanie luxusom nie je len o peniazoch

Marek Mittaš Marek Mittaš Marek Mittaš  25.5.2016 25.5.2016  

Zvyčajne sa na luxusné veci pozeráme ako na niečo prehnane drahé a snobské. Vysoká cena však reflektuje neobyčajný príbeh, históriu, množstvo energie, invenčnosť a výnimočnosť, to všetko vložené do exkluzívneho kúska. Luxus zosobňuje najmä túžbu.

 

Hodinky Louis Moinet

Exkluzívne, moderné, netradičné, „high-endové“, často v limitovaných sériách s využitím exotických materiálov. Hodinky tejto značky patria k tomu najluxusnejšiemu tovaru v segmente, pretože sú omnoho viac ako iba meračom času. Súčasný kreatívny riaditeľ značky Jean-Marie Schaller hovorí, že vytvárajú nielen hodinky, ale aj mechanické umenie. Držia verne tradíciu zakladateľa Louisa Moineta, ktorý je dodnes považovaný za jedného z najväčších a neprekonaných hodinárov vôbec. Celý svoj život odovzdal remeslu a stvoril nezabudnuteľné dizajnové a funkčné hodinky, ktoré stáli za silným renomé švajčiarskej hodinárskej tradície. Dnes je Louis Moinet zosobnením najkvalitnejších náramkových hodiniek, no počas svojej histórie z jeho hodinárskej dielne vyšli aj hodiny pre kráľovský dvor Georgea IV., a rovnakú značku používal aj Napoleon Bonaparte. Hodinky si obľúbil aj cár Alexander a dnes sú tieto starožitné kúsky hodinárskeho umenia rozmiestnené v múzeách po celom svete. Medzi fanúšikov značky patril aj Alexandre Dumas a mnoho ďalších významných umelcov, politikov a vplyvných ľudí, ktorí si potrpia na precíznosť a na to, aby veci, ktoré nosia, zosobňovali unikátne vlastnosti.

Esencia luxusu uzavretá v Shalini

Do flakónov sa výrobcovia parfumov snažia vtesnať unikátne voňavé variácie a tóny. No značka Shalini už prišla na trh s tým, že chce ľuďom dať k dispozícii aj esenciu luxusu. Ako teda vonia luxus? Obsahuje v sebe vanilku, ylang a koriander. Značka vyrába vôňu pre mužov aj ženy a flakóny sú charakteristické čistými líniami a minimalizmom. Všetko podstatné sa ukrýva vo vnútri. Shalini predstavuje vôňu veselého detstva. Tanec motýľov na rozkvitnutej lúke spojený s tónmi ranného slnka. Touto charakteristikou zadefinoval vôňu samotný výrobca a vôňu si nechal aj patrične oceniť. Na cenu sa neoplatí pýtať, ale parfum je okrem luxusného zážitku z vône hodnotený aj za jeden z najdrahších.

Šperkársky majster Harry Winston

Šperky značky Harry Winston patria k najvychytenejším medzi úzkou elitou najbohatších ľudí sveta. Koniec koncov – pre nikoho iného nevyrába. Je to najluxusnejšia značka šperkov, ktorá prakticky nemá konkurenciu a ak chcete vedieť, aké šperky nosia celebrity z červeného koberca, je to práve tento „brand“. Zakladateľ značky sa narodil v roku 1896 a vyučil sa za zlatníka. Až v roku 1932 však založil spoločnosť, ktorá niesla jeho meno a už v začiatkoch sa vyprofilovala na tvorbu najexkluzívnejších ozdôb na telo. Dnes sídli v centre New Yorku a razí teóriu, že mať luxusný šperk nie je len o mrhaní peniazmi. Šperky Harry Winston vždy zosobňujú jedinečnosť a kto ich dá na seba, pocíti, že šperk nie je len ozdoba, ale aj zhmotnená energia. Snom Harryho Winstona bolo odjakživa stvoriť niečo výnimočné. Niečo netuctové, skutočný skvost. Pýšiť sa môže exkluzívnymi diamantovými kolekciami, pre ktoré sa mu hovorilo aj kráľ diamantov. Dnes do portfólia značky patria aj hodinky a prstienky.

Obuvnícky mág Christian Louboutin

Hovorí sa o ňom ako o mužovi, ktorý dokáže spôsobiť ženám orgazmus len tým, že im ukáže topánky. Tento 53-ročný dizajnér a obuvník sa vyšvihol na velikána prakticky z ničoho. Keď sa ho spýtate na obchodný model, iba pokrčí plecami. V rozhovore priznal, že nemá žiadny obchodný model, nie je stratég, je stále rojko a snívajúci umelec viac ako marketingový hráč. Nakoniec však odhaľuje, v čom tkvie jadro jeho úspechu. Jeho model je postavený na hlbokom poznaní žien, ich nôh a, samozrejme, z toho pramení aj fakt, že intuitívne rozozná, čo budú ženy milovať. Doménou topánok Christiana Louboutina sú vysoké podpätky, ale prináša aj obuv pre dámy, ktoré majú radšej nízke podrážky. Jednou z posledných „vychytávok“ sú topánky telovej farby, vďaka ktorým má ženská noha pôsobiť ladnejšie aj krajšie, ak keď bez podpätku. Balerínky z jeho kolekcie však atakujú cenu 600 eur, no je v nich zakomponovaný aj kumšt najznámejšieho obuvníckeho génia. K fanynkám tejto značky patria Jennifer Lopez, Victoria Beckham, Beyonce a ďalšie známe celebrity.

Foto: Louis Moinet, Shalini, Shutterstock

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow