16. august 2017. Leonard. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

ŠKODA AUTO zanamenala v minulom roku rekordné dodávky automobilov

Martin Karlík Martin Karlík Martin Karlík  22.3.2016 22.3.2016  

ŠKODA AUTO v roku 2015 dosiahla nové rekordné hodnoty celosvetových predajov aj finančných výsledkov. Dodávky automobilov zákazníkom vzrástli o 1,8 % na 1 055 500 automobilov (2014: 1 037 200). Tržby vzrástli o 6,2 % na novú rekordnú hodnotu 12,5 miliardy eur (2014: 11,8 miliardy eur), prevádzkový výsledok vzrástol o 12,0 % na 915 miliónov eur (2014: 817 miliónov eur). V roku 2016 plánuje česká automobilka ďalej rásť. Rastové impulzy by mali zabezpečiť najmä plánované modely kategórie SUV.

 

Bratislava. Rok 2015 bol pre značku ŠKODA dobrým rokom. „Aj napriek náročným podmienkam na trhoch automobilka v minulom roku udržala svoj kurz a dosiahla nové rekordné výsledky predaja, tržieb aj hospodárskeho výsledku,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „To ukazuje, že ŠKODA AUTO dosiahla novú výkonnostnú úroveň. Náš úspech je trvalo udržateľný.“ S ohľadom na aktuálny rok Maier dodáva: „Automobilový priemysel stojí pred veľkými výzvami. ŠKODA bude v tomto prostredí v roku 2016 naďalej sledovať rastový kurz a bude v rámci Stratégie 2025 investovať do budúcnosti značky. V centre pozornosti sú pritom nové alternatívne automobilové koncepcie, digitalizácia individuálnej mobility s novými ponukami pre našich zákazníkov a rozšírenie palety automobilov kategórie SUV.“ ŠKODA na jeseň predstaví okrem iného nové, väčšie SUV, a tým posilní svoju pozíciu v tomto dôležitom segmente.

Ako uvádza spoločnosť ŠKODA AUTO, nové rekordné hodnoty dosiahla spoločnosť ŠKODA AUTO v roku 2015 aj v oblasti tržieb a hospodárskeho výsledku. Tržby vzrástli na 12,5 miliardy eur (2014: 11,8 miliardy eur) a o 6,2 percent prekonali výsledok doteraz rekordného roku 2014. Prevádzkový výsledok vzrástol o 12,0 percent  na 915 miliónov eur (2014: 817 miliónov eur), čo predstavuje 7,3 percent  tržieb (2014: 7,0 percent).

„K tomuto ziskovému rastu prispeli zvýšené predaje automobilov, lepší mix predávaných modelových verzií a optimalizované náklady,“ hovorí Winfried Krause, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, zodpovedný za oblasť financií.

Zisk pred zdanením vzrástol o 9,2 percent  na 846 miliónov eur (2014: 775 miliónov eur). Zisk po zdanení v roku 2015 predstavoval 708 miliónov eur (2014: 665 miliónov eur), čo je o 6,5 percent viac ako v minulom roku. Investície v roku 2015 dosiahli výšku 591 miliónov eur (2014: 698 miliónov eur).

V roku 2015 dodala značka ŠKODA svojim zákazníkom na celom svete celkovo 1 055 500 automobilov, čo je nová rekordná hodnota. V porovnaní s rokom 2014 (1 037 200 dodávok zákazníkom) to predstavuje nárast o 18 300 automobilov alebo o 1,8 percent.
Rok 2015 bol pre značku ŠKODA opäť v znamení najväčšej modelovej ofenzívy všetkých čias. Vrcholom bolo uvedenie novej generácie modelu ŠKODA Superb na trh. Rozmermi a ponukou priestoru sa Superb posunul k hornej hranici automobilovej strednej triedy. Okrem známych predností automobilov značky ŠKODA, medzi ktoré patrí funkčnosť, priestrannosť a primeraná cena, teraz Superb boduje aj svojim dizajnom a technikou a predstavuje tým začiatok novej éry značky ŠKODA.

„Úspech značky ŠKODA v roku 2015 je výsledkom pekného tímového výkonu. Týmto ďakujeme všetkým zamestnancom. Poďakovanie patrí tiež Odborom KOVO, ktoré opäť konštruktívne prispievali k rozvoju spoločnosti v roku 2015,“ zdôraznil Bohdan Wojnar, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť riadenia ľudských zdrojov.

Aj na začiatku roka 2016 značka pokračuje s nezmenenou dynamikou. Do konca februára 2016 vzrástli celosvetové predaje spoločnosti ŠKODA AUTO o 4,5 percent na 170 300 automobilov. To predstavuje novú rekordnú hodnotu za prvé dva mesiace roka.

S ďalšou fázou rozširovania modelovej palety vyšle ŠKODA v najbližších mesiacoch ďalšie výrazné signály. Na začiatku marca 2016 mala na autosalóne v Ženeve svetovú premiéru dizajnová štúdia SUV ŠKODA VisionS. Okrem budúceho dizajnového jazyka automobilov kategórie SUV je VisionS tiež ukážkou najdôležitejších technológií, ktorými sa ŠKODA v najbližších rokoch bude intenzívne zaoberať. Ťažiskom týchto technológií je elektromobilita, konektivita a asistenčné systémy pre zvýšenie bezpečnosti a komfortu.

Štúdia predstavuje začiatok SUV ofenzívy značky ŠKODA. Automobilka v nasledujúcich rokoch s novými produktmi posilní svoju pozíciu v dôležitom segmente automobilov. Už na jeseň tohto roka značka predstaví na autosalóne v Paríži nový veľký sériový automobil kategórie SUV.

Zdroje a foto: ŠKODA AUTO

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow