17. október 2017. Hedviga. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Slováci naivne veria v spravodlivosť. Po sklamaní rýchlo rezignujú

NextFuture NextFuture NextFuture  24.11.2015 24.11.2015  

Slováci, rovnako ako aj mnohé iné národy, naivne veria v spravodlivosť sveta. Keď sa ale presvedčia o opaku, nahnevajú sa a potom rezignujú. Človek, ktorý rezignuje na zmenu a zároveň ospravedlňuje svoju lenivosť, nemôže byť šťastný - Slovákom to pripomína svetový kouč TOP lídrov Marshall Goldsmith, ktorý v decembri 2015 navštívi Bratislavu.

 

„S klamlivými domnienkami, s ktorými presviedčame samých seba, že v našich životoch nemusíme nič zmeniť, sa stretávame každý deň a to hneď niekoľkokrát,“ hovorí Marshall Goldsmith a dodáva, že tieto myšlienky sú navyše často spojené s tvrdohlavosťou.

Hoci všetci vieme, že nič netrvá večne, mnohí z nás stále veria a sú naklonení ideám perfekcionizmu. Veríme, že existuje dokonalá váha, dokonalá práca, dokonalý stav mysle. Čím viac v perfekcionizmus veríme, tým viac sa ho snažíme dosiahnuť. Výsledkom je opäť rezignácia, nakoľko dokonalosť neexistuje, tvrdí Marshall Goldsmith. 

„Ďalšou toxickou myšlienkou, ktorá nám bráni v šťastí, je upokojovanie sa tým, že druhí sú na tom horšie ako my,“ hovorí Marshall Goldsmith. Zároveň zdôrazňuje, že rozumieť niečomu automaticky neznamená sa tým aj riadiť. Uvedomenie si čohokoľvek je prvým krokom k želanej zmene.

Vonkajšie benefity motiváciu tímu nezvýšia

Angažovaný zamestnanec kladie otázky sebe, nie šéfovi. Aj to tvrdí kouč svetových lídrov Marshall Goldsmith.

Drahé motivačné programy či bohaté zamestnanecké výhody? Zabudnite na obe! Ani jedny, ani druhé vám angažovaných zamestnancov neprinesú. Lídri budúcnosti totiž motivujú svojich podriadených aj samých seba zvnútra. Jediné, na čom skutočne záleží, je samotný zamestnanec, jeho vlastné presvedčenie a vôľa.

„Externé faktory motivácie sú neúčinné. Motivační tréneri navyše nenesú zodpovednosť za to, či účastníci ich seminárov získané poznatky do svojho života aj implementujú,“ hovorí Marshall Goldsmith a dodáva, že koučovia môžu ukázať klientom smer a techniky, ale konečný krok musí už každý jednotlivec urobiť sám.

Jediným článkom, ktorý môže uviesť zmeny do reality, je samotný zamestnanec. Nie externý kouč, ani interný manažér či motivačný program.

Každý zamestnanec by sa podľa Marshalla Goldsmitha preto mal opýtať seba samého nasledujúcich šesť otázok:

1. Urobil som všetko preto, aby som si nastavil jasné ciele?

2. Urobil som všetko preto, aby som sa k svojim cieľom posunul?

3. Urobil som všetko preto, aby som bol šťastný?

4. Urobil som všetko preto, aby som našiel zmysel?

5. Urobil som všetko preto, aby som si budoval pozitívne vzťahy? 6. Urobil som všetko preto, aby som bol plne angažovaný?

Zdroj a foto: Kharisma, Worington

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow