26. jún 2017. Adriána. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Transformácia a rebranding

NextFuture NextFuture NextFuture  23.10.2013 23.10.2013  

Nedávno som sa rozprával so svojím najstarším synom Paulom. Hovorili sme o rebrandingu spoločnosti, v ktorej on je partnerom a ja pre ňu pracujem ako tréner. Je to spoločnosť Berteig Consulting, ktorá sa zaoberá transformáciou ľudí, procesov a kultúr. Rozhodli sa rebrandovať z Agile company na Transformation company. Na tento proces sa veľmi teším.

 

Rebranding podstupujú niektoré organizácie a príležitostne aj ľudia, aby zmenili pohľad iných na seba a na to, ako chcú byť videní. Často to zahŕňa aj proces ohodnotenia samých seba ako aj inými. Cieľom rebrandingu je zvyčajne zlepšiť obchod a predaj.

To mi vnuklo zaujímavý nápad. Čo keby ste aj vy – čitatelia tohto článku skúsili tzv. „rebrandovať“ samých seba. Ak ste spokojní s tým, ako vás vnímajú iní, aj so svojimi obchodnými výsledkami a vašimi klientmi, pravdepodobne to nepotrebujete. ALE! Ak spokojní nie ste, možno by ste mali porozmýšľať nad rebrandingom.

Ak chcete začať s rebrandingom, musíte najskôr začať  s „analýzou nedostatkov“. Je to proces hľadania rozdielov medzi tým, kde ste dnes a kde by ste chceli byť v budúcnosti. V tomto procese začnite špecifikovať svoje nedostatky. Ďalej zvážte svoju „vlastnú značku“. Áno, každý z nás má svoju značku, podobne ako McDonalds, BMW a Coca-Cola. Keď nad týmito produktmi rozmýšľame, máme o nich jasnú predstavu. Niekedy pozitívnu, niekedy menej. Ak by som sa opýtal vašich klientov, čo si o vás myslia, som si istý, že taktiež by sa im vybavila určitá predstava.

Takže čo sa týka vás a vašich nedostatkov, kde ste dnes a kde chcete byť v budúcnosti (v súvislosti s obchodnom)? Musíme si položiť otázku. Koľko z nedostatkov, ktoré pomenujete je spojených s obrazom, ktorý tvoríte, inak povedané s vašou značkou? Ak váš imidž či značka stojí v ceste k dosiahnutiu požadovaného cieľa, možno je čas zmeniť sa a rebrandovať.

Súčasťou rebrandingu je zároveň nájsť inšpiráciu v iných, ktorí sú úspešnejší než vy. Ako sa správajú na trhu, aby boli úspešnejší? Aká je ich značka alebo imidž? Tiež je potrebné posúdiť systémy, procesy a nástroje, ktoré používate vo svojej firme. Prospievajú vašej značke? Alebo ju ničia? Aby ste sa mohli úspešne rebrandovať, potrebujete obraz úspešnej značky, ktorú môžete zúročiť vo svojom vlastnom biznise.

Počas môjho života som sa rebrandoval niekoľkokrát. Niekedy úspešne, niekedy nie. Bez ohľadu na to, rebranding a proces transformácie idú ruka v ruke a prispeli k môjmu zdravému a spokojnému životu. Len do toho! Rebrandujte sa a zmeňte sa! Je to očistný a príjemný zážitok.

Foto: Stockfresh

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow