21. november 2017. Elvíra. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Adrián Kocsis – Úspešný manažér musí mať pevnú vôľu a aktívny prístup

NextFuture NextFuture NextFuture  22.3.2016 22.3.2016  

Adrián Kocsis je ďalší z radu mimoriadne úspešných riaditeľov pôsobiacich v spoločnosti Allianz-SP, a. s. Pri svojej práci veľmi šikovne využíva moderné technológie, ktoré ho spolu s húževnatosťou a disciplínou bývalého športovca posúvajú veľmi rýchlo vpred. Ponúkame vám jeho recept na úspech.

 

Kedy ste začali pracovať v oblasti poisťovníctva a financií?

Ako ste tento sektor vnímali na začiatku svojej kariéry a ako sa naň pozeráte dnes?

Začínal som v roku 2009 a môžem povedať, že podstatný rozdiel je najmä v komunikácii. V mojich začiatkoch som musel každý deň podávať svojmu riaditeľovi kompletnú správu o mojom pracovnom dni. Dnes sám riadim 70-členný tím ľudí, a to aj pomocou moderných technológií. Práve tie mi v podstatnej miere zjednodušujú prácu, ale aj pomáhajú k lepším pracovným výsledkom. Pomocou Google si napríklad môžeme s kolegami synchronizovať naše kalendáre a na zlepšenie komunikácie bežne využívame aj funkcie smartfónov i tablety. Dnes, na rozdiel od minulosti, je prostredníctvom rôznych technológií možné ľudí omnoho rýchlejšie a efektívnejšie riadiť aj motivovať.

Moja generácia vníma práve aj možnosť využívať rozmanité výdobytky modernej doby aj pri svojej práci, ako zaujímavú príležitosť a výzvu. Urýchľujeme tým procesy, zjednodušuje nám to získavanie informácií. Eventuality, ktoré sa nám otvárajú pri využívaní rôznych aplikácií, online vylepšení, sociálnych sietí atď., fungujú na generáciu mladých manažérov dokonca aj motivačne. Jednoducho, „baví“ nás s nimi pracovať. Nehovoriac o tom, že sú veľmi ľahko dostupné každému z nás.

Vnímate moderné technológie ako nápomocné aj pri komunikácii s klientom? Viete vďaka nim povedzme poskytnúť lepší servis? 

Samozrejme. Aj v tomto prípade nám to pomáha urýchliť celý proces a taktiež, ako som už spomínal, aj získavať informácie. Dnes už má takmer každý človek svoj profil na sociálnych sieťach. Verejne tam informuje o svojich záujmoch, aj o tom kam chodí na dovolenku, o skutočnosti, či má rodinu a deti a o mnohých ďalších veciach. Sú to vlastne verejne prístupné informácie. My vďaka tomu, ešte predtým, ako klienta oslovíme, máme informácie, s ktorými sa dá ďalej pracovať. Máme predstavu o tom, čo je vhodné mu ponúknuť. Lepšie rozumieme jeho potrebám a môžeme mu takpovediac ušiť ponuku na mieru. Klientom predávame produkty, ktoré majú pre neho skutočne význam a nezaťažujeme ich zbytočnosťami, ktoré nepotrebujú. Je to opäť aj časová úspora. Ešte nedávno to také jednoduché nebolo. Ak sme svoju prácu chceli robiť dobre, museli sme život klienta analyzovať pri osobnom stretnutí, vyťahovať z neho citlivé informácie a pod. Momentálne si vie klient neživotné poistky dokonca vyriešiť aj sám – online cez internet. Bez ohľadu na to, či ide o poistenie jeho domu, alebo auta. Pri životnom poistení je však stále potrebná asistencia a poradenstvo finančného agenta či poradcu. Dnes už v našej spoločnosti ponúkame dokonca aj možnosti poskytnutia úveru.

Ak chcete klientovi skutočne kvalifikovane poradiť, zrejme na to nestačí len mať o ňom informácie. Je nevyhnutné dokonale poznať produkt, novinky na trhu a ďalšie veci. Akým spôsobom sa vy a vaši kolegovia vzdelávate? Ako vám v tom pomáha Allianz?

Určite áno. V poisťovni Allianz sa môžeme popýšiť aj prepracovaným systémom školení, ktoré u nás trvá až tri roky. Podobný model nikde inde na Slovensku ho nenájdete. Do vzdelávania spolupracovníkov sa investuje neustále. Poskytujeme odborné tréningy, po ktorých absolventi získavajú certifikáciu. Mladí ľudia si dnes neplánujú kariéru na celý život a my sme radi, ak sa nám podarí vychovať manažérov, ktorí budú pre nás prínosom aspoň na istý čas. Allianz však v každom prípade poskytuje certifikované vzdelanie, ktoré určite každý dokáže zhodnotiť na trhu práce.

Vedeli by ste konkrétnejšie opísať, ako vyzerá napríklad prvý rok spolupracovníka spoločnosti Allianz? Ako je zabezpečený jeho kariérny rast?

Počas prvých deviatich mesiacov ja náš spolupracovník vedený k tomu, aby sa priamo orientoval na potreby klienta. My mu vytvoríme podmienky, aby sa stal špecialistom v investovaní, riešení rizík či hypoték. Po týchto deviatich mesiacoch dostanú tí ambicióznejší šancu prejsť manažérskou školou, kde vyfiltrujeme tých najšikovnejších, s ktorými môžeme rátať do budúcna ako s manažérmi.

Aké konkrétne úspechy si na svoje „konto“ môžete pripísať vy osobne?

So svojím tímom som dokázal vytvoriť najvyššiu produkciu na Slovensku. Súčasne som vychoval štyroch top manažérov, ktorí patria vo svojej oblasti medzi desiatich najlepších na Slovensku. Je príjemné, keď človek najprv zaúča nováčikov a neskôr vidí, že sa z nich stali vynikajúci poisťovací experti.

Vy ste bývalý športovec. Čo ste si zo športu preniesli do finančného biznisu?

Venoval som sa kulturistike a v začiatkoch mojej kariéry (v poisťovníctve) mi to veľmi pomohlo. Zo športu som si určite „zobral“ veľmi dôležitú vlastnosť, a tou je vytrvalosť. Človek môže mať talent, vedomosti či zručnosti, ale keď nie je dostatočne vytrvalý, tak toho nakoniec aj tak veľa nedosiahne. S vytrvalosťou podľa mňa úzko súvisí aj disciplinovanosť.

Sú vo vašom živote aj momenty, keď sa zo svojej práce tešíte rovnako ako vás niekedy tešili vaše športové úspechy – víťazstva? Čo si vážite najviac?

V poisťovníctve pracujem už dlho a zažil som veľmi veľa poistných udalostí. Riešil som rozmanité prípady od zlomenín, trvalých následkov i úmrtia. Nebolo to vždy jednoduché. V takej chvíli som rád a hrdý na to, že pracujem pre serióznu poisťovňu, ktorá nemá problém plniť si svoje záväzky. Mám veľmi dobrý pocit najmä z toho, že až pri 95 % poistných udalostiach, ktoré som riešil, prebehlo aj bezproblémové plnenie. Žiaľ, keď som v minulosti spolupracoval s inou spoločnosťou, mal som omnoho horšie skúsenosti.

Zo všetkého najviac ma však teší uznanie ľudí, ktorí ocenia, že som im poradil dobre. Stáva sa, že mi ľudia zavolajú a poďakujú, pretože poistka, ktorú sme spolu uzavreli, im v ťažkej chvíli značne pomohla. Veľmi si to vážim. Najšťastnejší som teda práve vtedy, keď vidím, že klient je spokojný.

Ako vidíte svoju budúcnosť?

Chcel by som nadviazať na predchádzajúce úspechy. Rád by som vychoval aj ďalších úspešných ľudí. Túžim aj naďalej robiť s mladými ľuďmi a ukázať im, že vieme zabezpečiť klientom kvalitnú a potrebnú službu. Poskytovanie finančných služieb, ako aj samotné poisťovníctvo určite nie je jednoduchá práca, no určite sa vypláca správať sa k ľuďom férovo.   

Aby sme sa o poisťovníctve nerozprávali len v súvislosti s vážnymi, dokonca smutnými udalosťami, vedeli by ste na záver našich čitateľov aj pobaviť humornou príhodou, ktorá sa stala počas vašej profesionálnej kariéry? 

Zdroj a foto: Allianz-SP, a. s.

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow