19. november 2017. Alžbeta. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Približne 15 miliónov vozidiel v strednej Európe „čaká“ na inovatívne poistenie

NextFuture NextFuture NextFuture  28.11.2014 28.11.2014  

Materská spoločnosť UNIQA International Group zrealizovala pre svoje dcérske spoločnosti prieskum, v ktorom sa zamerala na poistenie vozidiel v krajinách strednej Európy. Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 1 800 domácností z piatich krajín, o prekvapivé výsledky sa podelila aj so slovenskou UNIQA poisťovňou, a.s.

Cieľom medzinárodného UNIQA prieskumu bolo uvedomiť si zmenu správania klienta a priblížiť sa ešte viac potrebám vodičov. V prieskume sme oslovili viac ako 1 800 domácností z piatich krajín strednej Európy (konkrétne počet domácností: 278 – Chorvátsko, 343 – Slovensko, 361 – Česko, 416 – Poľsko a 431 – Maďarsko).

Mnoho ľudí verí, že poistný trh v strednej Európe je už preplnený a neexistuje priestor pre zavedenie nových produktov. Kľúčovou otázkou výskumu bolo, či by ich ako motoristov zaujalo „poistenie ušité na mieru“ (usage-based insurance), teda založené na individuálnych potrebách a rizikovom profile vodiča.

Tento typ poistných produktov je obľúbený v USA, Kanade, Japonsku či Austrálii a postupne preniká i na európsky trh – vodič platí poistenie podľa toho, ako jazdí. Výška poistnej sadzby záleží aj od počtu najazdených kilometrov, škodovosti i od faktu, či vodič využíva cestné komunikácie v mestách alebo uprednostňuje na svoj presun diaľnice. Dôležitú úlohu zohráva aj systém bonus-malus. To znamená, že tzv. „sviatočný vodič“, ktorý používa vozidlo sporadicky, ale dbá na všetky predpisy platí menej ako vodič, ktorý jazdí pravidelnejšie, ale opatrnosť za volantom hodí občas za hlavu.

Na základe odpovedí respondentov a za predpokladu, že stredoeurópsky trh predstavuje 27 miliónov vozidiel sme odpovede rozdelili do dvoch skupín. Prvú skupinu predstavujú ľudia, ktorí preferujú tento typ inovatívneho poistenia (usage-based insurance) a disponujú približne 5 miliónmi vozidiel. Druhú skupinu zastupujú ľudia s potenciálnym záujmom, ktorí nie sú úplne rozhodnutí, ale tomuto produktu sú naklonení – táto skupina reprezentuje 15 miliónov vozidiel. Na inovatívne poistenie motorových vozidiel v strednej Európe teda čaká približne 15 miliónov vozidiel, uzatvára medzinárodný UNIQA prieskum. 

Zdroj: UNIQA

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow