24. november 2017. Emília. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Vojtech Furták: Chcem pomáhať ľuďom nájsť reálne riešenie

Alica Balaščíková Alica Balaščíková Alica Balaščíková  5.12.2013 5.12.2013  

Vojtech Furták sa po ôsmich rokoch v poisťovníctve stal oblastným riaditeľom životnej siete Allianz – Slovenská poisťovňa. Zadlženosť najmä mladých ľudí sa každým rokom zvyšuje a strata pravidelného príjmu napríklad z dôvodu choroby či úrazu pre nich môže byť likvidačná. Práve v tomto vidí zmysel poisťovníctva a svoju prácu berie ako pomoc klientom, aby sa pre tieto prípady poistili. Prial by si, aby mladí ľudia ešte viac mysleli na možnosti zabezpečenia si starobného dôchodku.

Aké zmeny vnímate v sektore poisťovníctva za posledných 10 rokov?

Dnes robí v poisťovníctve viac profesionálov a menej tých, ktorí sa tomu venujú popri niečom inom. Klienti si tiež všímajú, že trh sa vyčistil. Za obdobie približne desiatich rokov sa počet úverov rapídne zvýšil. Rastie zadlženosť mladých ľudí, ktorí majú omnoho viac hypoték či lízingov ako v minulosti. Tie splácajú z mesiaca na mesiac a uvedomujú si, že v prípade výpadku príjmu môžu ostať na ulici. S narastajúcou mierou zadlženia mladých ľudí teda rastie význam zabezpečenia príjmu, a tým rastie aj význam poisťovníctva. Sám mám hypotéku a uvedomujem si, že keby som prišiel o príjem, znamenalo by to v mojom živote obrovský problém. V minulosti výpadok príjmu kvôli chorobe či úrazu nebol likvidačný do takej miery ako je to dnes. Ľudia si uvedomujú, v akých neistých časoch žijeme. Ekonomická situácia sa neustále mení a ľudia sa potrebujú poistiť, predávame viac poistiek určených na krytie rizík spojených s chorobami či úrazmi. Zároveň klienti dnes vedia pomenovať svoje potreby. V minulosti som sa až tak nestretával s tým, že klient prichádza a vie presne čo potrebuje zabezpečiť a často aj na aké sumy. Ľudia majú čím ďalej tým viac informácií. Finančná gramotnosť je vyššia ako keď som začínal. Z dlhodobého hľadiska si ľudia viac uvedomujú potrebu zabezpečenia si dôchodku. Mladí ľudia sa nespoliehajú na štát, sami prijímajú zodpovednosť. Verím, že v budúcnosti sa tento trend ešte zvýši a ľudia si budú potrebu dôchodkového zabezpečenia uvedomovať ešte viac. Každý vie kedy sa život začína, no nikto nevie kedy sa skončí.

„S narastajúcou mierou zadlženia mladých ľudí rastie význam zabezpečenia príjmu, a tým rastie aj význam poisťovníctva.“

Prečo ste sa rozhodli pre prácu v poisťovníctve?

Po vysokej škole som tri mesiace pracoval vo fabrike, no robil som prácu, ktorá bola pre mňa ubíjajúca. Rozhodol som sa preto vrátiť na vysokú školu a urobiť si doktorát. Tu som pochopil, že môj učiteľský príjem nemôže uspokojiť moje očakávania a začal som hľadať iné možnosti uplatnenia. Chvíľu som popri doktorandskom štúdiu robil obchodného zástupcu v obchodnej firme, ale to tiež nebolo to, čo som hľadal. V treťom ročníku doktorandského štúdia som sa zoznámil s partiou ľudí, ktorí pracovali v poisťovníctve a zapáčil sa mi ich životný štýl, kvôli organizácii času aj kvôli zárobku. Pre mňa poisťovníctvo zlučuje výhody podnikania a zamestnania. Mám možnosť organizovať si pracovný čas podľa svojich potrieb a zároveň mám zázemie silnej celosvetovo uznávanej firmy.

„Poisťovníctvo pre mňa zlučuje výhody podnikania a zamestnania.“

S akými prekážkami ste sa stretli na začiatku, čo bolo pre vás najťažšie?

Som veľký introvert. Pri tejto práci je nevyhnutná komunikácia s ľuďmi, čo bolo pre mňa spočiatku veľmi problematické. Naučiť sa telefonovať mi trvalo asi dva mesiace a spočiatku to bola pre mňa nočná mora. Na nedeľu som si vždy naplánoval telefonické oslovovanie klientov. Znenávidel som kvôli tomu nedeľu, pretože som vedel, že ma to znova čaká. Bál som sa odmietnutia. Postupne som to však prestal vnímať ako problém a pochopil som, že ak chcem byť v tejto oblasti úspešný, musím to zvládnuť. Prehrýzol som sa cez to a teraz beriem telefonovanie a celkovo komunikáciu s ľuďmi ako bežnú rutinu. Na začiatku som ani zďaleka nemal zárobok, o ktorom som počúval od kolegov a o ktorom som sníval, ale uveril som, že ak zvládnem všetko čo mám zvládnuť, dostavia sa aj peniaze aj úspech. Veľakrát som rozmýšľal, či je práve toto oblasť, ktorej sa chcem venovať. Povedal som si však, že možno najjednoduchšie je skončiť, ale ja chcem radšej bojovať.

Prečo ste sa rozhodli pôsobiť práve v spoločnosti Allianz – Slovenská poisťovňa, a. s., a aké úspechy ste v nej dosiahli?

Allianz – Slovenská poisťovňa vyplatí pri likvidácii životného poistenia v porovnaní s konkurenciou omnoho viac. Ak teda klient uzatvorí zmluvu s Allianz – Slovenskou poisťovňou, je omnoho väčšia pravdepodobnosť, že v prípade poistnej udalosti mu budú prostriedky vyplatené. Poisťovňa Allianz – Slovenská poisťovňa hľadá možnosti ako prostriedky vyplatiť, nie dôvody prečo ich nevyplatiť. Viem, že ak niečo klientovi sľúbim, môžem sa na Allianz – Slovenskú poisťovňu spoľahnúť, pretože splní svoje záväzky. Je iné hovoriť s klientom s týmto vedomím. V začiatkoch som od Allianz – Slovenskej poisťovne dostal podporu, ktorej sa dostáva dodnes nielen mne, ale aj nováčikom. Mojou víziou bolo pokryť neobsadený Žilinský kraj. V súčasnosti mám vybudované vlastné riaditeľstvo, čo považujem za svoj najväčší kariérny úspech.

„Viem, že ak niečo klientovi sľúbim, môžem sa na Allianz - Slovenskú poisťovňu spoľahnúť, pretože splní svoje záväzky.“

Čo považujete za dôležité pri vybudovaní kvalitného tímu? Ako motivujete obchodníkov?

Sám som začal s touto prácou, aby som si mohol plniť svoje sny a ciele. O tom sa rozprávam aj s ľuďmi, ktorí prichádzajú so záujmom o môj tím. Chcem zistiť aké, sú ich sny a ciele. Snažím sa hľadať šikovnejších ľudí ako som ja sám. Nebojím sa konkurencie. V mojom tíme sú kvalitní ľudia a verím, že v priebehu jedného – dvoch rokov z nich budú ďalší oblastní riaditelia. Musia byť tvrdohlaví a vytrvalí. Nesmú sa nechať odradiť počiatočnými neúspechmi a ísť za cieľom, kvôli ktorému začali. Kto vydrží v poisťovníctve dlhšie, má obrovský predpoklad stať sa úspešným.

Táto práca je však v súčasnosti veľakrát vnímaná spoločnosťou negatívne. Ako sa snažíte proti tomuto predsudku bojovať a pomôcť aj ľudom vo svojom tíme vyrovnať sa s tým?

Snažím sa obchodníkom ukázať, že sa to dá robiť inak. Snažíme sa využívať analýzu potrieb, získať čo klient reálne potrebuje a našiť konkrétne riešenie na jeho potreby. Vďaka Allianz – Slovenskej poisťovni máme výhodu, že vieme klientom reálne vyplatiť peniaze. Pre ľudí je dôležité, aby mali pripravený program, ktorý je pre nich najvýhodnejší a aby im v prípade poistnej udalosti boli poskytnuté sľúbené peniaze. Ľudia túto profesiu stále vnímajú ako ja pred siedmimi – ôsmimi rokmi, keď som začínal. Ako navštevovanie ľudí a vyklepkávanie na ich dvere. Dlho som s tým mal vnútorný problém a hanbil som sa za to čo robím. Nováčikovia v biznise sa s tým tiež vyrovnávajú ťažko. Nedokážu sa stotožniť s tým, že je to práca ako každá iná a navyše v nej dokážu pomáhať ľuďom. V súčasnosti to už vnímam ako možnosť organizovať si vlastný čas a realizovať si svoje ciele vďaka finančnému ohodnoteniu. Myslím si, že je to dané aj prostredím a konkrétnymi skúsenosťami. Ak v rodine, z ktorej človek pochádza, došlo k poistnej udalosti a vyplatené prostriedky pomohli, vníma to pozitívnejšie.

Ako vás a váš tím ovplyvňujú pri práci moderné technológie?

Bez nich to už nejde. Keď som začínal, chodili sme so sadzobníkmi. Keby som ich teraz ukázal obchodníkom, nevedeli by s nimi ani pracovať. Klientovi vedia presne vypočítať koľko ho bude poistka stáť, keďže majú notebooky či smartfóny. Sociálne siete používame ako nástroj na akvizície nových klientov. V mojom tíme je veľa mladých ľudí a sociálne siete im pomáhajú, vedia sa tam stretnúť a prezentovať.

Aké máte kariérne plány a vízie do budúcnosti?

Chcem rozšíriť počet svojich manažérov a obchodníkov a chcem, aby od Tatier až po Považie boli zástupcovia môjho tímu. Chcem, aby to boli ľudia, ktorí prídu do biznisu kvôli mne a budú ochotní prijať moju filozofiu.

Aká je vaša filozofia?

Pomáhať ľuďom nájsť reálne riešenie. V minulosti sa predávali každému rovnaké poistky. Bolo predtlačené tlačivo, obchodník prišiel za klientom a dal mu ho podpísať. Dnes sa snažím ľuďom ukázať, že to nie je správna cesta. Na začiatku by sa mali rozprávať o potrebách klienta, čo by chcel mať v živote zabezpečené a na to nájsť najlepšie riešenie.

Čo vás motivuje a dáva vám silu zlepšovať sa?

Najmä klienti samotní. Ak obchodník myslí len na seba a na to ako rýchlo zarobiť, dlho v biznise nevydrží. Pokiaľ si spravím ja alebo moji obchodníci zlé meno, už nikdy nemáme šancu. Ak je klient spokojný, prídu aj ďalšie odporúčania. Za najdôležitejšie teda považujem dobré meno. Či už obchodníka, alebo firmy. Motiváciou sú pre mňa aj ciele, ktoré mám a na ktoré potrebujem finančné prostriedky a tiež potreba uznania. Je pre mňa dôležité uznanie od okolia a od spoločnosti. Keď si stanovujem ciele, snažím sa dať im dlhší časový horizont, ale aby stáli za to. Mojou motiváciou je aj pomôcť ľuďom, ktorých som do tohto biznisu dostal. Chcem, aby boli úspešní a dokázali si taktiež naplniť a zrealizovať svoje sny.

Ďakujem za rozhovor.

Foto: archív autora

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow