21. november 2017. Elvíra. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
Quotes by TradingView
 

Všetky poistné udalosti už vyriešite online

NextFuture NextFuture NextFuture  17.6.2016 17.6.2016  

Havária, krádež, zranenie. To všetko sú nepríjemné udalosti života, no práve kvôli nim vyhľadávame poistenie. Nahlásenie poistnej udalosti bolo donedávna spojené s návštevou pobočky. Vďaka digitalizácii to je už minulosťou. Všetko vybavíte z pohodlia domova.

 

Poistná udalosť cez počítať aj mobil

S dobou musí kráčať aj poistenie a preto dnes stačí pár klikov na vašom smartfóne, tablete či počítači a  poistná udalosť je okamžite nahlásená poisťovni. Takúto jednoduchú a rýchlu komunikáciu klienta s poisťovňou ponúka nové webcentrum nahlasovania škôd, ktoré koncom apríla spustila Allianz – Slovenská poisťovňa pre všetky poistné udalosti. „Nový digitálny proces hlásenia škody je navrhnutý tak, aby z malého rozsahu údajov a minimálneho zaťaženia klienta vyťažil maximálny možný výsledok. Po ukončení online formulára klient vždy dostáva okamžitú spätnú väzbu o čísle registrovanej škody, ktoré bude používať v ďalšom procese vybavenia škody. Vďaka nemu môže kedykoľvek zistiť stav riešenia svojej poistnej udalosti,“ vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Jozef Hrdý. Centrum poskytuje úplne nový rozmer poskytovania služieb klientom a uľahčuje komunikáciu s poisťovňou.

Rýchlosť spracovania je na prvom mieste

Medzi výhody webcentra nepatrí len užívateľsky príjemný, prehľadný  a atraktívny vizuál, intuitívna forma ovládania a všeobecne pochopiteľná terminológia, ale najmä komfort a rýchlosť nahlásenia škody aj rýchlosť jej vybavenia. Novú formu online hlásenia škôd spustila Allianz – SP už v marci 2015, a to pre škody v životnom poistení. Dnes môžu klienti nahlásiť online všetky poistné udalosti. „Od spustenia online hlásenia minulý rok evidujeme dnes zhruba 8 % poistných udalostí v životnom poistení nahlásených cez webcentrum. V prípade neživotných poistných udalostí je ich nahlásených online až 10 %. V prípade životného poistenia až polovicu nahlásených škôd vieme aj vďaka priloženej dokumentácií kompletne vybaviť už do 24 hodín. Naším interným rekordom je vybavenie jednej poistnej udalosti na majetku za 52 minút od jej nahlásenia,“ bilancuje J. Hrdý.

Prehľadná komunikácia

Na  základe čísla, ktoré klient dostal po hlásení škody sa môže prihlásiť do aplikácie, ktorá ho bude informovať o stave riešenia jeho poistnej udalosti, prípadne o požadovaných dokumentoch potrebných na jej vybavenie. Digitalizované dokumenty ako fotografie dokumentujúce škodu, naskenované doklady či lekárske správy potom môže klient cez aplikáciu dodatočne vkladať do systému a likvidátor s nimi môže ihneď pracovať. Dizajn webcentra je navrhnutý tak, aby jeho služby mohli klienti využívať prostredníctvom webstránky www.allianzsp.sk, z mobilných zariadení (smartfón, tablet) alebo počítača.

Aplikácia je ďalším pokračovaním elektronizácie

Webcentrum je nadstavba, ktorá len rozšírila ponuku digitálnych služieb. Už od roku 2013 totiž Allianz - Slovenská poisťovňa, sprevádzkovala službu  mObhliadka, ktorá kompletne zmenila organizáciu vykonávania obhliadok poistných udalostí jej centralizovaním. Ide o kombináciou mobilnej aplikácie v telefóne špecialistu pre obhliadky, služieb Google Maps a informácií z GPS vo vozidle. Aplikácia umožňuje rýchlejšiu navigáciu k miestu obhliadky a kompletné spracovanie dokumentácie vďaka online prenosu dokumentov.

 „Často je obhliadka škody vykonaná už v deň jej nahlásenia. Obhliadky sú tak oveľa rýchlejšie, flexibilnejšie a efektívnejšie pre obe strany,“ hovorí J. Hrdý. Aplikácia mObhliadka, ktorú Allianz – SP využíva ako jediná na trhu zároveň umožňuje operatívny presun špecialistov do oblastí, kde je to potrebné, napríklad pri riešení kalamitných situácií alebo mimoriadnych škôd.

Práve táto aplikácia sa poisťovni osvedčila a priniesla prevrat do riešenia havarijného poistenia. Projekt webcentrum tak po mObhliadke má ambíciu zmeniť systém celkového vybavovania poistných udalostí na diaľku aj mimo havarijných škôd.

Zdroj: Allianz - Slovenská poisťovňa, a. s.,

Foto: Stockfresh

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow