26. september 2017. Edita. °C  drop down arrow
Svet financií jasne a pútavo
 

Zuzana Schulczová – Neživotné poistenie treba vnímať ako pomoc v pravý čas

Jana Ondrejka Jana Ondrejka Jana Ondrejka  13.1.2015 13.1.2015  

V živote sa stretávame s nástrahami a rizikami, ktoré v nás môžu vyvolať pocit neistoty. Nečakaným udalostiam sa predchádzať nedá. Vysoké škody na majetku nás môžu poriadne zaskočiť. A práve to je úlohou neživotného poistenia – nahradiť škody spôsobené na majetku. Myslieť na to však treba vopred a pri výbere adekvátneho poistenia je dobré byť zorientovaný a vybrať si produkty vhodné priamo pre vás. Keď príde na lámanie chleba, aby sa poistenie neminulo účinku. Jednou z možností je požiadať o pomoc kompetentného a skúseného finančného agenta. Pani Zuzany Schulczovej, riaditeľky odboru neživotného poistenia zo spoločnosti BROKER SERVICE GROUP, s. r. o., sme sa opýtali, ako rozoznať kvalitného finančného agenta, ale taktiež čo je nové na trhu s neživotným poistením.

 

Hneď na úvod sa vás opýtam, aké zmeny a novinky sa objavili na trhu s neživotným poistením za posledné obdobie?

Novinky sa v poslednom čase objavili, najmä pri PZP, a to v podobe rôznych pripoistení. Klient nemusí mať uzatvorené havarijné poistenie, ale má možnosť pripoistiť si rôzne riziká priamo v PZP ako napríklad poistenie proti krádeži, amortizáciu, často diskutované čelné sklá, ale aj poistenie úrazu, stretu so zverou alebo poškodenie vozidla výtlkom.

Dnes je zaujímavé práve svojimi pripoisteniami aj poistenie rodinných domov, bytov a domácností. V prípade záujmu si klient môže pripoistiť úraz členov domácnosti, liečebné náklady domácich miláčikov, hrobové miesta alebo pohrebné náklady. V prípade, že podnikáte v malom v oblasti poľnohospodárstva, viete si poistiť aj zvieratá, stroje a plodiny.

Oblasť neživotného poistenia je veľmi široká. Môže klientovi pomôcť zorientovať sa práve finančný poradca? Prečo je výhodnejšie uzatvárať poistenie prostredníctvom finančného agenta?

Najmä preto, že klient na jednom mieste dostane informácie o produktoch viacerých poisťovní, ktoré si môže ľahko porovnať. Pritom služba finančného agenta je pre klienta vždy bezplatná. Znamená to, že klientom šetríme čas a čas sú predsa peniaze. Ako nezávislí agenti nie sme ovplyvnení jednou poisťovňou tak ako zamestnanec poisťovne a z tohto pohľadu je nám teda jedno, v ktorej poisťovni klientovi uzavrieme poistenie. Dôležité je, aby to bolo výhodné pre klienta. Výhodou agentov je aj to, že vieme vybrať vhodnú poisťovňu presne podľa potrieb a špecifických požiadaviek každého klienta. Na jednom stretnutí môžeme dohodnúť a uzavrieť aj tri rôzne druhy poistenia, a to každé v inej poisťovni. V našej spoločnosti vieme porovnať jednotlivé produkty a cenu hneď na počkanie.

Čo všetko musí profesionálny finančný agent ovládať, aby mohol vykonávať toto povolanie? (Vzdelanie, školenia, schopnosti, absolvovanie skúšky atď.)

Dnes je to povolanie vyžadujúce si mnoho vedomostí, ktoré je navyše potrebné neustále si dopĺňať, učiť sa a vzdelávať. Na Slovensku pôsobí 23 poisťovní, z toho je 19 takých, ktoré sprostredkúvajú neživotné poistenie. Z každej poisťovne ponúkame niekoľko produktov. Navyše poisťovne taktiež neustále prispôsobujú a zlepšujú svoje portfóliá na základe dopytu. S tým všetkým musíme držať krok, preto je nevyhnutné neustále sa vzdelávať a dopĺňať si informácie.

Okrem toho musí byť každý jeden agent zaregistrovaný v Národnej banke Slovenska a je nutné, aby úspešne absolvoval skúšky.

Ako môže klient rozpoznať kvalitného a profesionálneho agenta?

Klient, ktorý o poistení nič nevie a nekladie agentovi žiadne otázky, možno rozdiel nespozoruje. Ale ak sa o poistenie čo i len trochu zaujíma, chce o tom vedieť viac a kladie otázky, na ktoré napríklad agent už nevie odpovedať, nie je to pre agenta rozhodne dobrá vizitka. Neznamená to ale, že ak neviete odpovedať na všetky otázky hneď, ste zlý agent. Ja stále tvrdím, že sa nedá vedieť všetko, dôležité je vedieť, kde nájdete správne odpovede. 

Vy sama v odbore poisťovníctva pôsobíte už takmer dve desaťročia. Aká bola vaša kariéra? Ako a kedy ste začínali a nadobúdali skúsenosti?

Neživotnému poisteniu sa venujem od roku 1996. Začínala som v Českej poisťovni – Slovensko, kde som dostala veľmi dobrý základ. V tom čase každý zamestnanec musel prejsť sériou školení po jednotlivých oddeleniach. Takže sa mi podarilo získať slušný prehľad o tom, ako to v poisťovni funguje a ako je jedno oddelenie naviazané na druhé. Ja som nakoniec pracovala na oddelení kontroly poistných zmlúv. Mnoho som sa tam naučila. Z tých vedomostí čerpám dodnes.

Ako ste sa z poisťovne dostali do maklérskej spoločnosti, kde dnes šéfujete odboru neživotného poistenia?

Dostala som konkrétnu ponuku od generálneho riaditeľa v tom čase novovzniknutej spoločnosti Broker Service Group, aby som vybudovala a manažovala odbor neživotného poistenia. Túto ponuku som dostala na základe kladného odporúčania nášho spoločného známeho. Mojou úlohou malo byť zaviesť a nastaviť systém a proces fungovania. Po šiestich rokoch v poisťovni som zmenu uvítala. Bola som rada, že svoje skúsenosti môžem uplatniť a rozvíjať aj iným spôsobom. Dnes môžem s istotou povedať, že to bolo veľmi dobré rozhodnutie. Pracujem v spoločnosti Broker Service Group, s. r. o., od jej vzniku až po súčasnosť a som s touto prácou nadmieru spokojná.

Mojou snahou je však aj naďalej si udržať a rozširovať vedomosti na čo najvyššej úrovni, a preto sa aj ja stále zúčastňujem rôznych školení, seminárov a kongresov. Neživotné poistenie sa stalo mojou srdcovou záležitosťou a do určitej miery aj mojím koníčkom.        

Vypracovali ste sa na špecialistku vo svojom odbore. Vediete a usmerňujete niekoľko desiatok manažérov. Vaša kariéra sa bezpochyby dá nazvať úspešnou. Mohli by ste sa na základe skúseností pokúsiť pomenovať vlastnosti, ktoré napomáhajú k úspechu?

Za kľúčové vlastnosti, ktoré môžu dopomôcť k úspechu, považujem najmä zodpovednosť a disciplínu. Každý, kto chce byť úspešný, musí vedieť byť na seba prísny. Tiež si myslím, že na to, aby človek robil svoju prácu dobre, musí ju mať skutočne rád.

Viem, že o téme charita nerada hovoríte, skôr sa snažíte konať ako rozprávať. Ale predsa len, ste pre mnohých spolupracovníkov vzorom a to je istá šanca, že si z vás zoberú príklad aj v tejto oblasti. Vedeli by ste nám teda porozprávať, do akých projektov sa zapájate a kedy ste s tým začali?

Začala som s tým ešte v čase, keď som pracovala v Českej poisťovni. Oslovili ma z organizácie Konto Bariéry. Je to projekt, ktorý pomáha deťom a mladým ľuďom so zdravotným postihnutím zvyšovať kvalitu ich života. Najskôr som bola len pravidelný prispievateľ a neskôr som sa začala angažovať aj aktívnejšie. Snažím sa do zbierok zapájať aj svojich kolegov a spolupracovníkov. Na náš podnet napríklad poisťovňa Uniqa prispela vyššou sumou pre kliniku detskej onkológie.

Taktiež som už niekoľko rokov pravidelným darcom krvi. Vždy ak mám pocit, že niekde môžem pomôcť, snažím sa tak v rámci svojich možností aj urobiť. Či už ide o povodne, pomoc bezdomovcom, alebo deťom z finančne slabších rodín. Nemusí pritom nevyhnutne ísť o vysokú sumu. Ide o to pomôcť. Je to na každom z nás. 

 

CV

Zuzana Schulczová, manažérka neživotného poistenia, BROKER SERVICE GROUP, s. r. o.
Zuzana Schulczová pracovala šesť rokov v Českej poisťovni – Slovensko na oddelení kontroly poistných zmlúv. Svoje skúsenosti neskôr zužitkovala v maklérskej spoločnosti BROKER SERVICE GROUP, s. r. o. Momentálne úspešne riadi oddelenie neživotného poistenia a hoci nikdy nepredpokladala, že sa bude venovať práve poisteniu, dnes je pre ňu táto práca koníčkom a srdcovou záležitosťou.

Foto: Simona Oswaldová

Aktuálne správy

tlacove spravy left arrowtlacove spravy right arrow